FUNDERAR...

Jag är helt inne i alla viktminskingsprogram, har alltid tittat och blive glad åt allas fina prestationer.
I kvällens avsnitt biggest looser åkte en liten stor man ut som helt galet hade vägt nästan 300 kg på sina ca 150 cm längd..
Han lyckas gå ned 140 kg själv helt utan hjälv av någon gpbop. Sånt är ju riktigt coolt!
Jag har faktist aldrig funderat på om jag ska göra en sånn op men har också alltid varit så naiv när det gäller hur många kg stor jag faktiskt varit och skulle förmodlingen fått op påengång om jag velat.
Men nej, jag vill inte utsätta mig själv för den risk som en op faktiskt innebär.
Jag är inte klar med min viktnedgång och sedan nästa resa som tar vid, att hålla en normal vikt.
Det kommer bli det svåra.
Sedan vet jag med mig själv att jag har vissa problem med viss mat och dryck.
Så det bästa för mig är att undvika.
Jag har kommit fram till att för mig är det bäst att göra som nu dvs att ha väl valda dagar, ca 1 dag i månaden då jag ger mig själv möjlighet att tex gå ut en kväll med några vänner.
Annars är det troligt lätt att hamna i en dålig sits igen.
Jag har beställt en bok som jag ska till hjälp med och den handlar om en diet som verkar intressant för min del.
Och en annan sak, fundera på detta som jag hör många säga ang mat och dryck-att man tycker man ska unna sig att supa till en gång mitten av veckan. För det är jag värd hör jag folk säga.
Märkligt fenomen, kan man inte unna sig en snygg klänning eller nått annat som gått och trånat efter?



Nu ska jag fixa och trixa lite.
Ta hand om varann där ute för det tycker jag ni är värda.
Alla behöver mer kärlek.

PÖSS!





Kommentarer
Postat av: Anonym

man skall ju helst ha en majonnäs utan socker men jag har ej hittat en o e tyvärr för lat o fixa sj. men dt e d bästa o fixa sj. står hur man gör i boken :)



AW tack gumman jag hoppas jag når dit fram tills 15 januari även om ca 2 kg ej verkar mkt så e dt svårare för min del. jävla sista kg hahah



ja men dt e skit bra att du skapar delmål så man är ej så himla fokuserad på sitt slutmål. blir fel ibland då. iaf för mig. men jag e ej så långt ifrån mitt slutmål - 7,8 kg :) helt otroligt! men ah kan ju ej gå ner dt förens efter jag har gjort magen .. o måste ha ngt kg kvar när jag fixar armarna. vill ej väga för lite.



oh vad roligt att du har köpt boken!! rekommenderar att du läser igenom hela boken innan du börjar så du verkligen föstår allt! :) jag finns alltid här om du behöver frågor eller funderingar. har ngra scheman nedskriva på bloggen om du vill kika på de :)



puss

2011-12-07 @ 19:12:13
URL: http://mscharlie.blogg.se/
Postat av: Anonym

hur långt har du kommit da? O vad tycker du?



ja men precis! Drf e dt skönt med mina scheman. slipper jag stå o tänka o räkna :P märkt att folk fattar ej på sig dt o tycker dt e tidskrävande men jag tycker tvärtom!



ja men precis dt svåraste e egentligen ej o gå ner dt e mer o hålla sig där



ja men dt e klart hjärtat!



PUss

2011-12-08 @ 18:39:15
URL: http://mscharlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0