VISSA DAGAR ÄT BÄTTRE ÄN ANDRA....

..dock har de varit en riktigt dålig dag.
Båda barnen vaknade 630.
Kaffe va de första jag tänkte...
Måste...
Ha...
Kaffe...
Bryggde några koppar och våran bryggare brygger verkligen fort men tro inte för en secund att mama Lotta fick njuta av sitt kaffe....
Båda som brukar vänta ett tag med att bli hungriga var tokhungriga och visade de väldigt.
Här kan nån tro att jag hann med mitt kaffe..
No..inte..
Bon kastade in sin frulle på tre röda och skulle ned, ned, ned, ned, ned....blä!
För att sedan vilja äta macka medans han gick omkring vilket de inte får.
Sedan till matvägraren nummer ett, Freddie.
Han gick med på att äta youghurt.
Och bara pålägget på sin macka.
Lite mjölk...
Sedan blev de bara cirkus av allt.
Gråt och gin..inte äta mera mama....
730...
Då fcik jag mitt kaffe..
Men inte fick jag njuta av det utan mest hälla i mig...
Aja, såhär är det nästan aldrig på morgonen.
Jag FÅR njuta kaffet mitt nästan varje morgon.
Barnen leker ett tag medans jag fixar med frullen.

För övrigt...
Freddie går "på riktigt" nu om han inte är trött för då kryper han.
Men han säger eller rättare sagt är väldigt grym på att härma ord. Men sedan kommer de lite ord han snappat upp av Bon.
"lälle"dvs välling säger han....
Mamma säger han.
Bon säger mer och mer plus hela meningar!!
Och han fattar va vi menar, äntligen!
Han som brukar springa över till syskonavd på dagis sätter sig coolt ned på bänken istället.
Det är stort!
Ute lyssnar han äntligen!


Vissa nätter sover lillen på magen och vissa sover han på...

...ryggen...

Nu ska jag njuta av tystnaden...

PÖSS!

 


Kommentarer
Postat av: SuzieQ

Inte kul när det blir en morgon man inte är van. Men dina barn e ju så sockersöta så man kan ju bara äta upp dem hihi. Här brukar mina vara duktiga på att vänta med =) Kaffe är så viktigt på morgonen =)

2010-06-12 @ 09:57:50
URL: http://lucisen.blogg.se/
Postat av: Therese - Mamma till Alfred & ängeln Lucas

Kaffe är ett måste, jag har lärt mig tycka att kallt kaffe är helt okej ;) Kraven har sänkts sedan man fick barn, haha!

2010-06-12 @ 23:36:44
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Melissa - Vincents Mamma&Gravid

dom kan verkligen sova på dom mest konstigaste sätten men skönt sover dom tydligen :p

2011-04-26 @ 14:28:23
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0