UPP-NER-BRA TILLSLUT..

Sån jäkla dag det varit.
Började väldigt bra tyckte jag när jag kollade på kl och den var efter 7.
Bon sov fortfarande!
Freddie, ja han sov han med.
Barna vaknade strax innan 730.
Så söta!
Men visste liksom redan då att det inte kommer bli någon trevlig dag, Bons innötta rutiner var 2 timmar sena.
Dvs när Freddie ville sova 1030 så ville inte Bon det och jag som hela tiden jagar "sömntimmar" behöver också sova lite mitt på dan.
Men icke blev det så.
Bon skulle inte sova, men fick så lov att vila i Freddies säng.
Den är för hög för att Bon ska komma ur.
Men fy vad jag kände mig som världens sämsta mamma.
Inte för att Bon klagade nått eller så, men det kändes tokigt på nått sätt.
Så väldigt dålig "sovning" åt vi mellis och begav oss ut.
Gissa vad som händer strax innan vi gått förbi våran bil?
Bon tvärslocknar...
Kl var 13...
Sedan sov han tills vi kom hem strax efter 15.
För att sedan vara jättekrånglig att somna inför natten.
Kent blev less tillslut och jag som nattade Freddie som somnade genast tog över.
Det tog mindre än 1 minut innan Bon sov då men då hade Kent hållt på nästan 45 minuter.
Dock var kl bara 2010 när Bon somnade.
Så lite hoppas jag på att han inte tar "sovmorgon" nått mer.
Märkligt va?
Först klagar jag ständigt och jämt över att kliva upp med Bon men sedan när han sover  längre blir hela dan upp och ned.

Är vi konstiga som blir less på våra barn när de inte kan somna när de brukar, eller om de tar extra tid på sig att komma till ro?

Imorgon är första dan på året som Bon ska till dagis, han har ju haft 3 veckors jullov.
Vi gjorde så denna jul.
Vi vet ju inte ifall vi måste jobba senare "jular" och det är ju lika bra att passa på.
Jag vet att mina föreldrar kommer ställa upp ifall jag eller Kent måste jobba "klämdagar" men man vet ju aldrig hur länge de orkar.
Bon har lite nya kläder.
De är lite av en tradition i min familj att ha lite "nytt" när en ny termin börjar.
Vårterminen börjar i morgon för Bon.
Nu hör jag att tvättmaskinen slutat låta så nu blir det att hänga tvätt sedan toksova.
Jag är så trött....



Bon var toktyst, trodde han gjorde nått bus men han hade krypit upp i vagnen och satt sig för att måla lite.


Konsten att få ditt barn att se större ut än vad han är. Ta på minst 3 lager kläder och vips!


Hittade "Lazy-Town" dvd på ica, 5 st för 99 kr! Bon älskar dem!


Rörigt, fast Bon och jag städar...



GOD NATT!

PÖSS!

Kommentarer
Postat av: Marie

I bland tar det 10 minuter för barnen att somna och ibland flera timmar...i snitt kanske en halvtimma varje kväll. Vi läser väl en 20 minuter först och sedan sitter vi vid datorn i rummet utanför, tills de somnat. Det får ju ta den tid det tar liksom.

2010-01-11 @ 22:58:38
Postat av: Anonym

Det kan ju vara så att Bon kanske inte behöver sova så mycket på dagarna längre? Mina barn slutade sova middag tidigt,men i gengäld sov de från kl 19.00 - 05.00 varje natt och de kan man inte klaga på. Hoppas ni får till rutinerna .

2010-01-12 @ 17:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0