SWEET SUNDAY

Så skön dag det varit.
Bestämmde redan igår att om de var väder som passade skulle vi gå till pulkabacken.
Och det var de!
Både Bon och Freddie skrattade och hade kul.
Bon och jag körde snowracen så pass att ena "meden" for bort...
Hade så kul!

Ang planering av matsedel, det är inte alls så lätt.
Helst inte när jag inte kan laga så många rätter, det blir ganska samma.
Så jag skulle bli glad över att få lätta recept!
Kan ju få skryta med att jag som förut alltid fått slå upp pannkakor i "vår kokbok" kan faktist göra dem utan att kolla receptet.
Det är stort!

Men en trevlig läsare med ett väldigt fint namn ville veta vad vi skulle äta.
Hoppas de går bra att se en vecka i taget?
Plus att det är väldigt, väldigt barnanpassad mat.
Inga konstigheter.
No strange tings...hihi...

Nåväl..
Här kommer vecka 2

Måndag-L-Korv med makaroner
            Mi-köttbullar, potatis och sås
Tisdag   Bon dagis
            M-Makaronilåda
Onsdag  Bon dagis
            M- Rotmos och köttkorv
Torsdag  Bon dagis
             M-Fiskpinnar, pot, sås, spenat
Fredag   L-Laxbullar med pasta
             M-Kyckling, ris och en kall sås
Lördag   L-Pannkaka
             M-Korvstroganoff
Söndag  L-Tonfiskpasta
             M-Raggmunk

Ja det var väll det...







Inte den lättaste lilla människan att fota alla gåner plus att han bara skulle ha kameran.

PÖSS!

 


Kommentarer
Postat av: Therese - Mamma till Alfred & ängeln Lucas

Åh kul med matlista =)

Ska lägga ut en jag med, men måste komma på vad vi ska äta, haha!



Ang din fråga...

Han sover två gånger på en dag.

En längre på ca 1-2 timmar och en kortis på 30 minuter.

Sen sover han hyfsat på nätterna, vaknar vid 23 och vill ha välling och sover sen vidare till 2-3 för att komma upp till oss och sen sover han till 6 då han får välling och sen sover vi vidare till 9 =)

2010-01-10 @ 21:24:41
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Lotta

Det var ju en riktigt bra blandning =) Vissa saker som aldrig äter här hemma! Rotmos, vet jag inte ens om jag själv ätit. Laxbullar har jag aldrig testat, fiskbullar äter Eric ibland. Raggmunk och tonfisk blir det aldrig.. Bra med mkt fisk! Det är vi dålig på.. Själv fick jag ihop:

Stuvade makaroner korv

Spaghetti köttfärssås

Pyttipanna

Kycklingröra/gryta/creme fr. sås + ris

Sen får vi se =P

2010-01-11 @ 21:49:08
URL: http://ecin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0