OST

Har aldrig varit en stor idol av ost.
Edamer på sin höjd.
Men nu, eller för nått år sedan..
Först kom Kent hem med en cambozola, det är som brie fast det är en blandning av camenbert och gorgonzola.
Den är sjuk god.
Sedan kom han hem med en bit Taleggio, det är hårt ost som man hyvlar fast den är lagrad och smakar otroligt gott.
Nu sist men inte minst och av att sett massor Rachael Ray program då hon har pecorino ost i allt, typ.
Det fårost som ser ut som en parmesanost men så otroligt mycket godare!
Jag har haft pecorino i allt jag gjort denna vecka och även fast den smakar massor så gillar Bon endå maten.

Idag var det massor snö ute och de hade inte hunnit skotta undan så Bon fick vara hemma från dagis.
Vilket har först varit jättebra sedan massor grin.
Vi var ute, han på "baksidan" och jag på "framsidan".
Det låg snö så han kunde inte ta sig dit jag stod och skottade, precis som jag ville att det skulle vara.
Han hade massor av leksaker, spadar och grejer men inte dög det.
Kan ju skriva att alla ni som har små bäsas och tycker att de kan skrika har inte upplevt en tjurig 2-åring som grinar och bara skriker MAMMA i ett i ett i ett.
Fick skotta fort sedan gick jag till han på baksidan.
Freddie?
Han satt och mumsade välling i vagnen och brydde sig inte om nått.
Tillbaka till tjuringen...
Det blev väldigt bra när Bon fick vara som en igel på mig men det gick mindre bra att skotta.
Men när han lekte som bäst så vaknade näste tjuring...
Freddie..
Det är lite svårt vart han ska vara.
Han är ju lite liten för att vara i snön tycker jag.
Han skulle frysa ihjäl på tre secunder typ.
Och inte skulle han sitta i vagnen nå mer.
Tänkte ett tag att han skulle få gå i gåstolen ute på altanen men har inga bra ytterskor i hans storlek så vi gick in.
Det var bra.
Freddie har som jag skrivet tidigare problem med magen och skriker väldigt mycket.
Det är väldigt jobbigt att lyssna på.
Sedan vet han inte ännu vilket som är bäst.
Att sitta hos någon eller vara på golvet.
Helst nått mellanting.
Men han gillar att lyssna på sagor när jag läser för barnen då sitter han som ett ljus och tittar på bilderna, vänder på sitt lilla huve och ler med hela ansiktet mot mig.
Då känns det bra, något gör jag rätt.
Det väger upp massor kan jag lova!
Hans mage har inte kommit igång ännu, igår var den stenhård och han bara grät.
Det känns så fruktansvärt att det ska behöva vara så med hans mage.
Tom Bon tycker att det börjar bli jobbigt när lillebror bara skriker.
Han pussar och kramar på Freddie en massa när han skriker, ja tröstar han helt enkelt.
Eller så hämtar Bon Freddies napp och ger han den.
Vi vill att Freddie ska få må toppen så fort som bara den!


......kan inte han få må bra hela tiden?


Sådär hela tiden!

PÖSS!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja en buss skulle kanske vara nåt =) Husbuss skulle vara nice ;) Kan tänka mig att det blir tight i bilen med 2 kids!

2010-01-28 @ 22:02:17
URL: http://ecin.blogg.se/
Postat av: Lotta

Fint du fått på bloggen förresten =)

2010-01-28 @ 22:03:18
Postat av: Malin Näslund

Ibland känns det som om man får skavsår i öronen av att höra mamma mamma mamma......men tänk den dagen då dom inte säger det längre, då kommer man att sakna det.....

2010-01-29 @ 06:19:13
URL: http://enviktigblogg.blogg.se/
Postat av: Malin Näslund

Snygg layout förresten!!!!

2010-01-29 @ 06:20:50
URL: http://enviktigblogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hihi...ja vänta ni bara tills de är 13 år och skriker. Små barn...små bekymmer.Stämmer så bra tycker jag. När de blir äldre blir det helt andra saker.

2010-01-29 @ 23:26:06
Postat av: Therese

Vad fint du fått här inne!!!



Ang. Affe så vet jag inte hur lång han är men han är lååång =) Vägde honom idag och han väger 10,3kg. Men han drar 80/86 i kläder. På den fronten ligger han verkligen inte efter, med tanke på att han var så liten när han föddes =)



Jobbigt med lillens mage, antar att du testat allt (messmör, olja, smör, plommon, fullkorn).

Hoppas verkligen att han snart får må riktigt riktigt bra!



Kram

2010-01-30 @ 22:54:49
URL: http://tostberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0