ODENS DAG

Jag, Bon och Freddie är tok förkylda.
Pappa Kent är lite förkyld och drog till jobbet.
När Bon blir sjuk är han inte som alla andra dvs att man vill sova hela tiden han är tvärtimot...
Mest pga att han får sånn otäck hosta när han är sjuk, värre än vanligt.
Så då har han varit vaken mellan 230-430 för att sova till 745 för att vidare INTE vilja sova middag.
Han såg väldigt trött ut och jag drog fram resesängen till han men inte.
Aja, han ska ju bara vara vaken i 4 timmar till.
Det kommer bli väldigt långa 4 timmar.
Sånt som hör föreldrarollen till.
Osså vill inte Bon äta så mycket så de bli lite extra gnäll.
Vet en grej ang matvägran eller inte bara en grej utan väldigt mycket eftersom jag jobbar inom vården.
Men vet dessutom massor av tips och trix.
En sak jag hört är när barn "matvägar" så är de inne i en växtperiod och det är inte någon ide att ens försöka trilska med maten.
Sedan kan man ju göra några små förendringar som tex ha olika bestik och tallrikar.
Plus att man inte behöver ösa ned en jätteportion på tallriken.
Och istället för att klaga på vad som inte äts så kan man ju se till vad som förtärs istället, det är ju väldigt sällan ivarjefall Bon inte ätit nått på en hel dag.
Har varit med om att Bon inte ville ha nått överhuvudtaget när han varit sjuk och då får man ju ta till sånt som vi vet att just han gillar.

Till nått roligare!
Freddie har bara fått messmör i vällingen, tack för alla tips! Vi prövar en åt gången. Har för mig att man kan få väldigt magknip om man blandar för mycket.
Men idag bajsade han av sig själv!
Äntligen!

Ska leta rätt på muffinsreceptet så kommer det kanske ikväll om jag får en liten stund över.



Bon visar hur man spelar på trumman.



PÖSS!


Kommentarer
Postat av: SuzieQ

Jobbigt att vara sjuker. Hoppas nu ni kryar på er. Vi blir hemma från dagis resten av veckan vi med för lillan har åkt på öroninfl och jag vill inte utsätta henne för kyla och värme så mkt innan hon hunnit få i sig lite penicillin och sen ska hon ha det 3 ggr om dagen så det blir krångligt med dagis med så vi stannar hemma imorrn =) Kramar på er

2010-01-20 @ 15:22:23
URL: http://lucisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0