JAG ÖNSKAR....

.....ganska mycket fast just nu och här är det två saker som jag verkligen vill att de slår in.
Först vill jag att tills bröderna bus börjar skolan att de infört skoluniform. Hade velat att det alltid funnits här i vårat land.
Så våran barn slipper pressen att ha de rätta kläderna på sig hela tiden.
Kom ihåg året då alla skulle ha en sånndära "armyjacka" ala top gun och mina föreldrar hade inte råd att köpa den där gröna som man bara skulle ha så jag fick en billigare variant som var i silver.
Det var inte kul
Plus att de aldrig hade råd att köpa Lee jeans till mig.
Men jag fick ett par doc martens kängor i sjuan!
Det var stort!
Men jag önskar att vi hade skoluniform då och jag vill att det ska finnas snart!


Det är tufft med skoluniform!

Sedan önskar jag att vägverket tog sig en ordentlig titt på vart vi som går till och från Ljustadalen och Östra birsta ska gå någonstarns.
För det första och kanske det enklaste så måste de sänka hastigheten som nu är 70! Den borde högst vara 50.
Och hur ska vi gå eller cyckla?
Det tar längre tid för oss att gå till busshållplatsen än att gå direkt till Ica.

Sist önskar jag att alla barn som snart kommer till våra vänner får vara friska och glada små skatter.
Inte vet jag men nått säger mig att det kommer många små prinssesor.
Men jag kan ha fel.
Ska bli kul att se.
Njut av alla små bäsar!

Nu ska jag först plinta ned koder till "liberoklubben", sedan ska jag kanske poppa lite popkorn och glo lite på tvn.

Jo, dagen har varit hyfsad.
Mycket grin, skrik och klagan från barnen men de är ju förkylda.
Bon sov bara 40 minuter på dan, han hostade tills han vaknade.
Somnade i nästan samma secund som han la huve på kudden så barnen har redan sovit 1 timme.

Ta hand om er alla!

PÖSS!

Kommentarer
Postat av: SuzieQ

Förstår vad du menar med att ha "rätta" kläderna på sig. Hua det var hemskt när man var yngre....

Tycker att de borde som sagt ta å kika över fotgängarnas vägar för de är inte roliga nu inte.

Hoppas barnen piggar på sig snart.

2010-01-21 @ 23:23:25
URL: http://lucisen.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jaså, jag tror att den här modellen är ganska ny.. Fast iofs kanske från 07-08 så det kan ju ha varit en sån! Finns ju många liknande oxå =) Kommer inte riktigt på vem du menar. Fiskminne ;)

2010-01-22 @ 11:50:23
URL: http://ecin.blogg.se/
Postat av: Lotta

Sånt där får man inte skriva om ;)

Gillar inte såna ungar ;)

2010-01-22 @ 16:34:54
URL: http://ecin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0