SOLITUDE

Sitter här ensam.
Kent for på konsert.
Barna sover sedan halvåtta.
Känns så bra på nått vis.

Har "bokat" in lite barnvakt på söndag och nästa lördag så jag får massor av egen tid.
Nått som blev trist och jobbigt är att det verkar som ingen kan vara med barnen när min syster fyller 40 så då får Kent stanna hemma.
Har några "wildcards" men jag tror att Kent får så lov att vara med kidsen.

EN annan jobbig sak är att jag håller på att tappa rösten.
Jag känner mig inte så väldigt förkyld men konstig i halsen plus att jag hörs allt mindre och mindre...
Så det är bara en tidsfråga.

Dagen miss var att barnen skulle vaccinera sig idag.
Kl 10
Jag börjar klä på freddie sedan Bon. 940 är vi ute på gatan och full fart mot vc.
Kunde inte gå "rätta" vägen utan fick ta en låååång omväg.
Barnen toksomanr.
Alltså verkligen somanr.
Inne hos sjuksyster försöker jag väcka Bon.
Det går inte.
Han bara sover i min famn.
Lägger ned han i vagnen och tittar på Freddie som också sover djupt.
Vill inte ge barnen en spruta medans de sover så jag får en ny tid istället.
Bara att gå hem, nu hade de skottat upp "rätta" vägen.....

Efter allt sovande och ätande gick jag och barnen ut på baksidan, det är typ 2 meter snö där och jag vill åt pulkan som Freddie kan åka på så jag och Bon börjar skotta där.
Bon har tokroligt och Freddie som fick välling toksomna igen och sov nästan 3 timmar denna gång!
Kan ju få skriva att det är x antal tänder som är pg, fast de har varit pg väldigt länge typ 2 månader men nu känner man lite, lite fast inget vasst så det dröjer väll ett halvår till innan den kommer...

Ha nu en underbar kväll!

PÖSS!

Kommentarer
Postat av: carro

Hej! såg att du frågade om lactulosen =) Det är bara att ge, det är inget farligt eller som man kan överdosera. Du ger ca 1 ml/1 kg kroppsvikt, så väger han 8 kg ger du 8 ml ca. Vi började med 2 ml för att vara lite försiktiga, men det gav ingen verkan alls, ökade på till 5 ml och då var det lite halvdant. Frågade läkaren på barnkliniken, och hon tyckte det var för lite och att vi skulle ge då efter vikten. Men nu har vi ju fått laktipexpulver istället eftersom hon har kraftigare problem med magen, hon går på en kur med laktipex i minst 6 månader där hon får microlax om hon blir förstoppad, och sen när "proppen" kommit ut så fortsätter vi med microlax i 2 dgr till, 1 dos på morgonen, och sen tillbaka till laktipexen igen.

Det viktiga är att inte sluta på en gång med det lösande, eftersom tarmen hos barnen är så töjbar. Det blir som en ficka där bajset samlas och töjer ut, tarmen kopplar inte att det är bajs där förrän det är fullt av proppen, och då gör det ont att bajsa, barnet vill inte och det proppar bara mer. Det tar lång tid för tarmen att gå tillbaka till normal form igen, kan ta 3-6 månader. Därför måste man se till att bajset är mjukt så det inte blir en ny propp innan tarmen gått ihop sig.

Hoppas du förstår nåt av mitt svammel, blev långt =)

Har papper om förstoppning hos barn som är väldigt bra, men det kanske finns att googla på?

2010-02-05 @ 23:24:10
URL: http://dhrakken.blogg.se/
Postat av: Lotta

Ja, när man har så tätt som ni är det nog perfekt med en "dubbelvagn". Men Eric närmar sig ju 3 ganska fort sen så han kanske inte vill åka så mkt. Är man två blir det varsin vagn i så fall. Märker vi att det behövs en så köper vi nog en billig begagnad sån i så fall. Annars blir det nog ståbräda mest.

2010-02-07 @ 07:56:26
URL: http://ecin.blogg.se/
Postat av: Malin/majamelon

Hallo!

När ska kortet vara klart? Vill du ha någon speciell färg? Motiv?



Max trivs jättebra på avdelningen =) Han tjuter av lycka varje morgon jag säger att vi ska på dagis ;P

2010-02-07 @ 10:41:07
URL: http://majamelon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0