ORD

Ibland kan jag verkligen känna att jag vill att NU ska Bon prata "riktigt".
Vissa dagar gör han ett långt hopp när det gäller alla ord medans vissa så säger han inget, går runt och "nynnar".
Det har tagit han väldigt länge men nu sjunger han nästan hela "bäbä", fast det låter mest som om han "härmar" på nått vis.
Har sjungit den så mycket så igår hörde vi att tom Freddie "nynnade" på "bäbä".
Barna satt och lekte häromdan då säger Freddie till Bon
-Bababababa!
Bon svarar Freddie,
-Nej, du ska säga dadadada!
Så otroligt söt!
Bon säger ÄNTLIGEN sitt namn "Bon Börje" säger han.
Ska "intejuva" min mamma på torsdag och höra när jag började med allt.
Vet att jag var 9 månader när jag gick och det var Kent med.
Både jag och Kent var "livliga" men otroligt snälla barn.
Precis som Bon.
Vet att jag var för tidigt född men är inte säker på hur tidigt, har för mig att det var 1 månad men jag kan helt klart ha fel.
En sak som jag vet är att jag var en planerad kejsarsnitt men eftersom jag bara skulle ut vart det ett akut kejsarsnitt.
Mamma berättade häromdan att hon med hade kännt de första "snitten".
Kanske det är vanligt.
Men seriöst som det var med min mamma, hon hade inget val hade hon född mig på "det vanliga sättet" hade mest troligt både hon och jag inte överlevt.
Ja, och om jag levat på 1700-talet hade jag och Bon inte överlevt heller.
Jag är väldigt glad att jag lever just nu och här.



Han har vuxit en hel del på 9 månader, eller hur? Nästan 5 kilo större har han blive vårat guld!
Och tanden? Nej den har inte kommit ännu. Magen? Ont fortfarnde MEN han gör ifrån sig av sig själv 1 gång om dan just nu!


Ja och här är Bon 9 månader. Vägde faktist 2 kilo mer än vad Freddie gör nu.

PÖSS!

Kommentarer
Postat av: ★ Katta - Mamma till Isabelle o Melvin ★

Hehe, bägge mina barn har haft såna kalufser =)

Vi mår allt bra, lite snoriga näsor, sen har jag mina krämpor men vi kämpar på.

Hoppas allt är fint hos er.

Kram

2010-02-18 @ 21:02:18
URL: http://kattaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0