KARMA DEL III

En grej som jag kommit fram till.
En väldigt dålig sommar.
Regn.
Piss.
Nu en väldigt lång vinter.
Kommer nästan inte ihåg när den började men visst va det redan i oktober som kylan kom.
Snart är det mars.
Det är lång tid.
Men vi alla rår liksom för klimatet.
Så jag hade inte tänkt klaga utan bara konstaterat här och nu.
Det kommer troligtvis ta ett tag innan regnet kommer igen.
Som tur är ivarjefall jag kreativ och har massa pyssel för barnen.
Idag fick Bon måla en så fin tavla som han ville ge till sin pappa.

Freddie behöver en bilbarnstol och den vi har till Bon är så bra att vi kommer mest troligt köpa en liknande.
Men såg att den var tokdyr, tur att lillen inte är så stor och får fortfarande plats i "rockAtotten".
Barens hus skulle ha babykväll i mars och om vi har tur finns den billigare.

Hade varit snygg att ha lika till barnen, ungefär såhär ser den ut som Bon sitter i.
Ja, hade tänkt orda om vart barn sitter i bilen och jag tycker helt klart att de ska sitta bak.
Man kan ha dem fram om man inte tänk sitta och "serverva" barnet napp, leksaker, gotta mm mm mm.
Kör man bil så är det VÄGEN som det ska tittas på INTE ungen sin.
Allt annat tycker ivarjefall jag är respektlöst mot alla andra som sitter i trafiken.

PÖSS!

 


Kommentarer
Postat av: Marie

Helt rätt Lotta, barnen ska sitta bak!!!

2010-02-23 @ 22:06:24
Postat av: Mia

Men du, vi har en sån stol över snart.

Visserligen en äldre modell från -05.

Men om du är intresserad av den så finns den i Stöde för en otroligt billig peng, högst 200kr.

Leo har växt ur den. Axelbanden räcker inte riktigt till då han är så lång över ryggen. Men Freddie borde kunna ha den ett par år.



Håller med om att barnen ska sitta bak. Själv var vi tvugna att sätta minstingen fram då vi har för liten bil för att få plats med stol bakom förarstolen.

Men snart har vi bytt bil. Och då ska båda åka bak!

2010-02-24 @ 11:59:58
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Therese - Mamma till Alfred & ängeln Lucas

Affe sitter bak och har alltid gjort. Han kräver inte att få tutten direkt om han tappar den för han vet att han får vara utan om han spottar ut den, många jag känner som har barnen fram och då krävs det att nappen stoppas tillbaka direkt...



Det är nog en vanesak, men jag trivs med barnet bak!

2010-02-24 @ 21:52:40
URL: http://tostberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0