BAKA, BAKA......................

Dagen började 538.
Hyfsat sovmorgon?
Jag är så LESS på dessa tidiga morgonar.
Om ändå klockan kunde vara efter 6 varje morgon.

Helgen har varit bra.
Vi va ute ett tag i lördags och i söndags for jag och Freddie till IKEA för att införskaffa lite prylar.
Skulle åka med en buss men den missade vi så jag började gå.
Det tog 20 minuter.
Inte dåligt va?
Kent skulle söva Bon och när vi kom tillbaka strax efter 12 och jag trodde det skulle va tyst.
No way!
Och inte sov Bon nått på hela dagen.

Min underbara pappa kom med några bokyllor och nuså har jag ett eget rum!
Det är långt ifrån klart men jag arbetar flitigt med rummet.
Har varit där uppe varje kväll och pillat.
Synd att jag inte har så mycket stålar men vi har mycket som inte är framme ännu pga att rummen uppe mest använts till "föråd".
Helt galet och jag mår dåligt över hur det ser ut i det rummet där Kent sitter.
Men han bryr sig inte och det är ju hans rum så då får det ser ut som det gör.
Fattar inte hur han kan sitta där...
Han har fått tills 6 december att städa för då har vi bjudit hit lite vänner och ska ha kalas för Bon.
Och det kanske är nån som vill kolla men har han inte stätat där så tänker jag låsa den dörren och inte tala om vart nyckel är.
Jag fattar inte hur en vuxen man inte vet hur man gör för att hålla ren och snyggt.
Blev lite gnäll där, kanske inte kul att läsa....

Idag har jag bakat inte mindre än 4 mjuka goda kakor!
Banankaka, äppelkaka, kladdkaka och saffranssockerkaka blev det.
Allt ska Bon få smaska på i morgon då han fyller 2 år!
Bon va med och bakade sisådär 3 secunder.
Fick äppelbitar och banan sedan va han klar tyckte han och ville se en film istället.
Freddie, ja han har ju som inget val och fick sitta, ligga och gå i köket.
Men det gick undan med att baka!
Jag började strax innan 9 och var klar strax innan 11!
Då åt vi mat och sedan sova på maten.
Jag sjöng så falskt och högt men det verka funka för bägge somna på mindre än 5 minuter!
Sången som jag sjunger för mina barn är eternal flame, den funkar jämt.

Men imorgon fyller som skrivet min superhjälte 2 år.
Han ska få gå på dagis.
Hade han varit så att vi hade fått väcka han på morgonen så skulle han fått vara hemma men nu vaknar han som han gör.
Allt mellan 4-6.
Och vi vill ju överaska han.
Ingen av oss har någon lust att kliva upp halvfyra för att sedan få vänta tills han vaknar...
Nä, vi tar överaskningen när han kommer hem.
Han vet inte att Kent tagit ledigt halva dagen och att min mamma kommer hit. Plus att några fler kommer sedan.
Men bara att Kent kommer va hemma när han kommer det är nog den bästa presenten!
Råkade säga att imorgon ska du få glass Bon.
Hörde Bon tjata om glass när Kent skulle natte han.
-Glass? Glass?, pappa då? Glass? Mamma, då? Glass?
Så va det med denna dag.

Lite bilder kan ju va kul, kanske underlätta den tjatiga texten?


Kakor...mmmmmmm......


Kung att gradda tre kakor på samma gång!


Freddie får busa lite...




....och sedan äta....


......leka mera....


Finaste Bon!


Här stod Bon och var vacker...fint golv va?

Nu ska jag sova. Stor dag imorgon!

Jag har en ska som jag gör varje kväll innan jag sover och det är att kolla foton på mina fina barn.

PÖSS!

 


Kommentarer
Postat av: Marie Öberg

Grattis till storpojken från oss i Stöde!

2009-11-24 @ 11:50:09
Postat av: Lotta

Bon tackar en massa!

2009-11-24 @ 20:58:34
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0