HAR INTE INSETT...

....det är vekligen inte många veckor kvar nu till lilltrollis kommer.
Är i vecka 30 nu, det kan vara allt ifrån 8 veckor till 14 veckor kvar...
Fatta hur fort tiden går?!
Sedan när den kommit så är det dags att börja nedräkningen till att allvaret börjar, dvs att jag ska börja jobba.
Även fast det kan vara väldigt jobbit vissa dagar att vara hemma med Bon så är det ju när både jag och Kent jobbar som allvaret och vardagen kommer.
Det kan bli tufft, men det kommer att gå.
Eller tufft, och tufft.
Vi är två plus att mormor har lovat att ställa upp om det krisar ordentligt.
Hon bor så nära plus att hon jobbar inte så mycket och kanske inte så länge till.
Det fixar sig.




Måste få klaga på serien "unga mödrar"
Fattar inte hur kanal 5 kan överhuvudtaget visa en sånn smörja?
Blir så irriterad på att alla mammor röker, vissa tom när de kommit till förlossningen.
Passiv rökning är farligt.
Plus att kommentarer om att unga föreldrar skulle vara bätte föreldrar än äldre.
Skulle vilja se en version av den serien som bara heter "mödrar"
Att åldern skulle spela roll när man är föreldrer det är bara fånigt.
Att man blir förelder är inget man själv bestämmer vilken ålder man är i.
Och det är nog många som "råkat" bli med barn när de varit unga och tagit rätt beslut om att faktist ta sitt ansvar att behålla barnet.
Att vara förelder är både lätt och svårt för både gammal och ung.




Jajustja, fick hämta Bon tidigare på dagis i dag.
Han var lös i magen och snorade som tusan när jag kom.
Tittade och fattade ett snabbt beslut, han får vara hemma imorgon.
Och vad händer under dagen?
Snoret är sm bortblåst.
Han äter som aldrig förr.
Plus att han är inte lös i magen längre.
Hur det kan komma sig är för mig ett mysterium.
Eller kanske inte, vi hade väldigt trevlit när vi åt lunch.
Jag sjöng (eller vad man nu kan kalla det..) Kizzlåtar och fånade mig. Bon bara skrattade och gapade.
Men han blir hemma endå imorgon.



Nu blir det mycket.
varken jag eller Kent kan sjunga MEN Bon verkar ha fått nästintill perfekt gehör.
Hur kan det komma sig, nån som vet?

PÖSS!

Kommentarer
Postat av: mariavinsa

hej hej vännen bara jag som e inne och smygger...kram på dig!!

2009-03-06 @ 17:39:11
URL: http://mariavinsa.blogg.se/
Postat av: Therese

Ja nu är det inte allt för lång tid kvar =)

Nästa gång ska jag packa bb-väskan i vecka 12, haha!

Kram

2009-03-06 @ 18:57:53
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: johanna

Ja du gör det bra som får två små, men ta vara på den fantastiska tiden tillsammans med dom! Innan vi vet ordet av så har vi sura tonåringar som börjar dra med sig damer upp på rummet... ;o)

2009-03-06 @ 20:06:11
URL: http://mumsans.blogg.se/
Postat av: Mia

Tiden går väldigt väldigt fort.

Jag har inte förstått att Bon ska bli storebror än. :-)

Fick jag nåt svar på vems efternamn den lille fått?

Så jag kan skicka presenten.

2009-03-06 @ 21:19:20
URL: http://woodland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0