BM

Var till barnmorskan i måndags.
Har haft olika nästan varje gång jag varit där..
När jag suttit i labbet och tagit blodtrycket och jag tyckte själv att det var högt, 140/89. Jag sa det till uskan som skötte mina prover men neee det där var bra det.
Dessutom tappade hon mig på blod, jag är rhnegativ så de håller lite koll..aja, ni ska se armen idag, den är full i blåmärken, vet inte hur hon bar åt sig...
När jag kom in till barnmorskan frågade jag genast om mitt blodtryck och hon tyckte som jag att det där var högt. Sedan när jag berättade om igen hur jag mått tyckte hon det var märkligt att ingen av de bm som vi varit hos innan hade noterat att jag mådde illa fortfarande.
Har inte gått upp nått alls i vikt heller och det var också konstigt.
Bm sa åt mig att om jag skulle få huvudvärk som inte vill ge sig så är det bara att åka till förlossningen. Plus att jag måste vila så mycket jag bara kan.
Osså det det med när jag säger att Bon är duktig på att sova så vänder det helt, sedan måndan har han först som vanligt somnat strax innan åtta.
Jag har legat och tittat lite tv och somnat runt halvtie för sedan vaknat av ett "Bonlarm" elva. Då har han som tyckt själv att han sovit klart.
Kent som inte lagt sig har tagit han ett tag men eftersom Bon vägrat somna om så får jag så lov att kliva upp. (Kent ska upp och jobba).
Runt ett börjar Bon -göt, göt, göt, göt. Jomen det är väll inte så konstigt att han hunnit bli hungrig då.
Eftersom jag är toktrött har jag gett han vällingflaska och han har somnat två.
Och nu skulle man kunna tro att han ska sova till minst åtta?
No way, strax innan sex är han uppe och trummar och trallar.
Fatta att jag är less!
En grej som jag vet att han gör är att han INTE vill äta middag, det går inte att få han att ens öppna munnen. Det spelar ingen roll om det är vanlig mat, burkmat eller gröt.
Han ska inget han.
INGET!
Hur gör man åt det?
Sedan har vi försökt lägga Bon lite senare, men han är så trött att han bara gråter ifall vi går "över" hans tid..inte ens med en kvart går det.
Sedan en annan sak är ifall Bon får mer än 1 flaska välling per dygn så blir han totallös i magen, men det är pga att han får fibervälling. Ska åka efter vi har tagt en tupplur och köpa majsvälling.
Men, visst låter det kul?
Kan få skriva att han bara blir mer och mer kramig och pussig...=)



PÖSS!

Kommentarer
Postat av: ★ katta ★

Jag är oxå Rh negativ. Är lite nojjig över det. Men går nog bra.

2009-03-11 @ 13:48:27
URL: http://kattaaa.blogg.se/
Postat av: ★ katta ★

Vad underbart när ens barn säger "jag älskar dig" jag kommer nog oxå börja grina den dagen Isabelle kan säga det :)

2009-03-12 @ 14:40:05
URL: http://kattaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0