OND KVÄLL.

Först.
Tack för att du ringde A.
Tack!
Jag som knappt ringer någon nuförtiden.
Knappt till mamma, vet inte varför det blivet så.
Kanske för att det är så lätt att skicka iväg ett sms?
Men Tack!



Igår åt vi blodbudding till middag, jag och Kent.
Och eftersom Kent kommer hem rätt sent så har Bon redan hunnit att äta middag.
Men han får alltid sitta med oss och smaka av det vi äter.
Igår så åt vi blodpudding.
Bon fick typ en halv bit.
Han var jätteknölig att ha att sova.
Och vaknade runt nio med världens skrik.
Först tyckte varken jag eller Kent att han verkade vaken, han har haft sk nattskräck vissa nätter. Och det enda man kan göra då är att ligga brevid han tills det är över. Helst inte peta på Bon alls. Han är inte vaken när han har nattskräck. Det är som att gå i sömnen.
Bon brukar titta när dessa attacker kommer men de syns att han inte är "med".
Fast istället skriker ungen i typ 10 minuter för att sedan sova vanligt igen.
Verkligen frustrerande att inte kunna göra nått alls.
Det var väldigt längesedan han hade nattskräck nu så jag la mig brevid och försökte att inte röra han, det är svårt man vill ju liksom trösta.
Han satte sig upp tvärt och nu ser jag att det är nått annat för tårarna bara rinner längst hans kinder, tar upp han och försöker hyssa han.
Blir inte bättre.
Kent bär på han ett tag och det blir bättre.
Vi försoker ge han lite vatten, han vill ha flaskan men vill inte dricka.
Medans vi håller på så här känner jag att jag får tväront i min mage, vet inte om jag måste kräkas eller springa och akutskita.
Mår piss.
Vi ger Bon en alvedon och det verkar gå över fort och han somnar om.
Men vaknar tusen gånger hela natten.
Stackarn va ont han måste ha!
På morgonen går han med på att dricka lite välling och jag som tror att det ska komma en hård harskit tro helt fel, lillstackarn är toklös i magen..=(
Men nu mår han bra.
Ingen blodpudding för oss på ett bra tag.
Kent?
Han mådde bra hela kvällen, natten och morgonen.
Så inte vet jag vad som var felet.
Nån som har nån terori?
Idag sov Bon långmara på eftermiddan, tre och en halv timma. Inte så konstigt.
Plus att det tog en kvart för han att somna för natten.


Tack för att ni ville komma E. med familj.
Ni är alltid välkommna.



Imorgon?
Jag ska till barnmorskan.
Är jättenervös.
Tänk om.....
Men jag känner bebben varje dag så det ska väll inte vara nått.
Min mamma ska vara med Bon.


Mår lite konstigt.
Kan liksom inte beskriva det, men som jag sa till mamma och Kent.
Kan bero på att jag inte sover tillräckligt plus att det har varit en massa ett tag nu.
Tror jag måste bromsa in lite, ta dan som den kommer.
Har en underbart lättsam son som finner litet jätteskoj.
Tex pappa Kents skor.
De är ofantligt roliga.
Och katten Lisa, ja hon kan Bon skratta åt en hel dag.
Tack underbara unge!


Jag älskar dig så mycket!

PÖSS!

Kommentarer
Postat av: Elin

hej! hur är det med er? hoppas magen blivit bättre på Bon, har han varit lös ett tag nu? Nova har varit lös i magen sen igår! jisses! vi får ju hoppas dom inte smittat varandra!

jag har stängt bloggen, orkar inte skriva mer, känner att jag bara skriver tråkiga saker.. känner mig så gnällig! men kanske skriver igen sen, får se..



hoppas Ul gick bra idag!

kram ´på er!

2009-01-29 @ 11:50:59
URL: http://novasplace.blogg.se/
Postat av: carroooooooo

Hej!

Trist att du mår mindre bra. Är det gravidhormonerna som ställer till det? Allt blir så mycket jobbigare då, rövigt!

Hoppas det ordnar till sig, och man får ju vända till vad man har, och ni har ju just fått ett fint hus, ni har varann, Bon och lille inneboende i maggen! =)

Kämpigt är det för oss också nu, ingen bebis har velat flytta in i min mage än, och Benny har just blivit varslad, bilarna är trasiga, jag jobbar fast jag hatar det. Men vi har Cornelia! Som iofs har öroninflammation då... Suck!

Men det vänder, det måste det! Det löser sig till slut, trots att världen är full av människor som får saker de inte förtjänar, det blir vår tur snart. Så det så!

Så hoppas du mår bättre snart, ha det så bra och hälsa kent =)

2009-01-29 @ 14:00:21
URL: http://dhrakken.blogg.se/
Postat av: Mia

Det är jobbigt när de små vaknar och skriker om natten. Främst menar jag då att det gör ont i en själv för de verkar ibland vara så himla ledsna.



Hoppas verkligen att du snart mår prima!

Det kan ju säkert, som du själv säger, vara bra att ta det lite lugnt.

KRAM!!!

2009-01-29 @ 21:10:41
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Marie

Blodpuddingen är ju bara bra för kroppen så den var det nog inget fel på. Inget annat ni ätit eller så?

Vincent älskar blodpudding och har ätit det sedan han var 10 månader.

2009-01-29 @ 22:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0