PROOOOOHHHHH!






Jag håller på svettas halvtihjäl!
Bråkade som vanlingt med Bon när han skulle ha på sig overall, rengställ och stövlarna.
Och min käre sambo som fryser hela tiden när han är på nedre våningen hade satt på värmepumpen på full speed.
Helt galet!
Och jag vet varför han fryser, för när jag duschade igår på övre våningen hann jag knappt ut från badrummet så var jag svettig igen.
Ska be om ducshtid ikväll med.
Osså vill min sambo ha minst 40 grader varmt vatten när han duschar medans jag nästan kan stå i minusgrader.
Det var minst 27 grader....så vidrigt varmt.
Råkade ta på mig vinterjackan när vi gick mot dagis.
Jag var dyngblöt när vi kom fram.
Fick sitta och vila ett tag innan jag tog mig hem.
Bon hade tagit en tidig tupplur på dagis, skönt att han får göra som han vill där.
Så han var pigg när jag kom.
Intressant?

De fina blommknopparna har blommat fram ännu mer idag!
Osså såg vi tussilago när vi gick till dagis, Bon såg dem först och vrålade ÄR DE DÄR? MAMMA?
Det skulle luktas och smakas och grejas med den stakars tussilagon som jag tog upp till han.
Han var helt salig.

Att vi mammor som bloggar verkar ha samma liv märks ganska ofta eller?
Fast ett ältande som jag blir less på att läsa om är hur märkvärdigt det ska vara att va ung mamma.
Det är faktist minst lika lätt och svårt att vara "gammal mamma".
Jag har faktist funderat att döpa om bloggen till " En gammal mammas vardag" eller nått liknande.
Fast jag och de mammor i min ålder är mycket mer trendiga än unga mammor
Just nu är det ju vanligare att var lite äldre innan man skaffar barn.
Min mamma var 22 när hon fick min syster och sambons mamma var 19.
Och sambons föreldrar blev tvungen att gifta sig, så är det inte idag.

Aja, inget att gnälla mer över.
Jag tycker alla mammor och pappor gör ett stort jobb.
Och tänk på att när baran är små så är det ju inga jätteproblem som man har.
Vakennätter och tidiga morgonar är att föredra när ungarna ens är ute och slirar på stan när de blir runt 15. man vet ju själv hur man var.
Och tänk alla "fina" ord som ivarjefall jag kunde hosta fram till mina föreldrar.
Nä, då väljer jag hellre att kliva upp 5 varje morgon till det är tack och godnatt.

PÖSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0