Mera fest!

Igår hade mommo och moffan ordnat med fest till Bon.
Farmor, farfar, faster, moster och mosters man var det som ville gratta.
Vi hade jättetrevligt!
En annan inte så trevlig sak är att Bon är lös i magen och han har fått sår i stjärten. Han vill INTE att vi ska byta blöja på han.
Men när vi väl gjort det och smort in så är han lycklig som bara han kan.
Fick tips om inotyolsalva.
Den funkar rätt bra om jag använder zinksalva och Bepanthen också.
Men det känns så hopplös när han skiter hela tiden, det hinner inte läka.
Fick också tips av sjuksystern att vi skulle ge 6 mån eller majsvälling ett tag till Bon.
Detta har pågått sedan lördags.
Jag tror att det har att göra med att Bon får för mycket välling.
Han brukar få det tre gånger per dag.
Igår fick han det bara en gång när han skulle sova, och efter han drukit upp den så ville han inte sova.
Han for runt och skällde i sängen och jag blev lite irriterad på han för jag tyckte att han skulle sova, när jag tog upp han hör jag magen kurrar till och han bajsar som bara den.
Inte konstigt att han inte ville sova, jag kände mig så dum.
Sedan somnade han genast efter vi bytt på han.
Vi funderar på att skippa välligen helt och ge gröten precis innan han ska gå och sova istället så han får fason på lillmagen.
Jajustaja efter han drukit vällingen så blir magen svullen på han tills han skitet ut den, nån som varit med om samma?
Ja, det var ju en massa att läsa till intresseklubben!
En kul sak med bon är att verkar vara väldigt musikalisk eller hur det nu heter.
Idag på babysången så fick han en triangel att spela på och ingen har visat han hur man ska göra men han spelade på den som han inte gjort nått annat.
Samma när de får ett " maraccasägg", han "spelar" i rätt takt med den.
Kul, va?

PÖSS!

Kommentarer
Postat av: Anna S

Ser att Bon ska bli storebror! Gud va kul! Många grattis kramar från mej!

2008-11-25 @ 21:58:45
URL: http://lakelanders.blogspot.com
Postat av: Lotta

Ska oxå byta till majsvälling.. Eric får ju välling minst 3 ggr per dygn eftersom han äter på natten.

Och igår när jag var helt slut i kroppen fick han lite mer välling oxå..

Hoppas att det hjälper!

2008-11-26 @ 08:28:28
URL: http://ecin.blogg.se/
Postat av: Mia

Stackars Bon!

Leo har länge bara ätit välling på kvällen. Men jag har aldrig sett att han reagerat mot välling så. Hoppas verkligen bara att det är nån liten bacill som Bon snart bajsat ut och blir kvitt det.

Kram!

2008-11-26 @ 19:54:27
URL: http://woodland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0