Vårat guld!

Har varit en jobbig natt igen.
Han är förkyld, igen...
Snorig, hostig och så lite feber.
De är så man blir trött i huve.
Enda sättet som han kan sova på är när jag håller upp han lite, så ni kan ju gissa hur mycket jag har sovit.
Det gick så bra att ta vaccin, bortbytingen skrattade efter sprutorna(?).
Plus att han fick visa upp alla sina färdigheter. Och jag (som hela tiden är orolig över nått) fick bra svar från både syster och läkaren.
En grej som vi varit väldigt dåliga på att göra är att "träna" på alla "färdigheter" som tex rulla runt, sitta, stå mm.
Det kändes så bra när de sa att man INTE skulle hjälpa till att träna utan låta bäsen upptäcka själv vad den kan åstakomma.
Våran skatt hade ökat både på brädden och på längden. Kan komma att bli en lång kille. Tur tänkte jag som är kortas i hela våran släkt.
Sedan for vi å åt på Max för att sedan heelt glömma bort att vi skulle ju tillbaka till bvc för de var ju föreldragrupp...
Såg att de hade handlat om relationer plus att de var pappagrupp.
Lite märkligt att prata relationer och liksom dela på föreldrarna. De är ju viktigt att höra både från mamman och pappan sånt. Tycker ivarjefall jag.
Som tur är har jag några underbara vänner som jag kan dela mina dagar med.
Plus att jag säger till Kent ifall nått inte är bra.
Och de är ju inte alltid bra, vem har de alltid bra?
Är det någon som har de toppen jämt så hör av er och berätta hur ni gör.
Även ifall man inte ska lägga så stor vikt på alla "smågrejer" som bara ska funka. Tex diska, damsuga, gå ut med sopor mm mm.
Så ifall man delar på de grejerna så går ju faktist vardan mycket bättre.
Jag får dock göra de mesta själv om jag inte säger till kärleken.
Nåväl sagt om det.

Hade finbesök igår!
Först gick vi på en långpromis i skogen med svårterräng för barnvagnarna. men det gick så bra och vi älskar skogen och allt som hör därtill så det gjorde inte så mycket.
Sedan hem till oss och fixade med lite sallad och pratade en massa.
Bäsarna lekte lite.
Tack för att du finns och för att du är så snäll och trevlig!

På kvällen när kärleken kom hem hade han en present till mig!
Tredje delen på Dario Argentos "Tree Mothers". Suspiria hete första delen och är nått av den bästa skräckfilmen som gjorts., Sedan kom Inferno och den var nog mest bara hyfsad. Och nu flera år efter ( Jag har för mig att Suspiria gjordes nån gång på 70 och inferno på 80) .
Sista delen heter Mother of tears och var nog inte alls så bra som vi trott. Som vanligt var det väldigt bra filmat. Men sedan sög skådespelarna en massa och handlingen var inte heller så som vi trott.
Men det var en Dario Argent film.
Men om du ska se nån Dario film så se de tidiga.
Är du intressserad så fråga mig om titlar.

Bon somnade sju och vi han se film plus gosa lite.
Sedan hann jag bara somna så tjöt en lite syren och då var klockan tolv. efter det så ljöd larmet ca en gån i timmen till klockan tre. Sedan somande han i min famn och jag vaknade till ett litet troll som pratade en massa, hade sina små fingrar i min mun och skrattade gott när han såg att han mamma vaknat.

Han är för go!

Nu efter han toklekt så sover han igen.

Idag ska vi till Norra berget med matsäck och massa gosaker!

Ha det bäst!

PÖSS!

image16

Jag och min guldklimp!

image17

Och såklart får pappa alltid de härligaste kramarna och pussarna..=)

Kommentarer
Postat av: lisa

ha en underbar dag :)

2008-05-10 @ 09:07:46
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se
Postat av: Malin

Max fick oxå lära sej allt själv=)han gjorde det i samma takt som andra barn
(som fick lite hjälp) så jag tror att när dom är redo så gör dom det som skas=D Nu springer han nästan. han har gått på "heltid" sen 27e april =D Det bästa är att gå på gräs...då blir han alldeles vild =)

ha en härlig helg!

2008-05-10 @ 10:01:09
URL: http://majamelon.blogg.se
Postat av: Marica Rödebäck

Hehe .. Det kommer lite då o då .. lade in en igår..

2008-05-10 @ 11:45:29
URL: http://www.rodeback.blogg.se
Postat av: Marica Rödebäck

Men så är det ibland, ingen lust att vara ute trots det fina vädret.

2008-05-10 @ 19:11:29
URL: http://www.rodeback.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0