Den har anlänt!

Bärselen kom idag!
Jag som fick beställa om den igår för färgen som jag valt fanns inte, så då valde jag en med döskallar istället. men snacka om snabb leverans.
Och va skönt den sitter och den är så fin!
Dock lite krånglig att ta på så här i början.
Hittade en granne när vi skulle ner till Jourlivsen och hämta ut bärselen. Vi tjatade lite och gick in på Ericksjälpen plus att vi fixade lite glass innnan vi gick hemöver.

När vi kom in igen kollade jag på kl och såg att som vanligt låg vi efter i tiden.........
Så det blev att tokamma Bon, vilket tog den tid som det brukar ta. Så skönt att amma för om jag känner mig stressad innan så blir jag lugn när vi sätter oss ned och jag ger han mat.
Vet inte hur länge jag ska amma, men ett tag till. Det går ju så bra!
Plus att vi har ju bytt ut lunchen nu osså får han gröt på kvällen.

Vet ni va lilletrollis gjorde i morse?
Han lyfte upp sin lillakropp med sina små armar och ben!
Ja, det gjorde han!
En massa gånger!
Osså gungade han liksom till så han for en bit framåt!
Så duktig han är!
Jag har som tidigare nämt inte lagt nån resurs för att träna hans färdigheter. Hade lite dåligt samvete för det med. men sjuksystern och läkaren på Bvc tyckte inte det var nån fara.
Plus att jag läste i Goboksnytt att bäsar skulle kunna krypa först för att senare ta sig upp och kunna sitta själv. På det viset så belastas inte deras lillskellett.
Plus att när de gör på de viset så orkar de ta emot sig om de far ur balans ett tag när de sitter.
Men då fick jag dåligt samvete igen...
Jag som har låtit Bon sitta i sin matstol och sitta i sin gåstol.....


Tebax!

Sedan när Kent kom hem for vi till Birsta och köpte massa kuliga saker bla lite fina presenter.
Osså handlade vi upp pengarna som Bon fått av mina arbetskamrater.
Det blev 4 par byxor, 4 st bodys och en fin jacka.
Tänkte köpa en keps men bortbytingen vägrade prova så då sket vi i det.
Ja, så såg jag en pappa som hade sin lillfis i en sån bärsele som jag fått. Det såg så skönt ut!
Kent hittade så snygga jeans så jag vette tusan ifall jag släpper ner han till fjollträsk.

Mer?

Jo, Kärleken köpte Ben och Jerrys glass!

Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm


Inge Silent Hill, för trött!

PÖSS!

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag är riktigt avis på din sele. Ta kort med den på så man får se. :-D



Vi har köpt en extra stol. Och så ska mamma ta med våran stol som vi har där. Det blir tre.... Borde räcka. Alla barn sitter ju inte stilla menar jag. ;-)

2008-05-29 @ 22:17:47
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Madde

Aaa, det var jag som undrade hur gammal din son va =) Okej vad kul

2008-05-29 @ 22:25:47
URL: http://snuttan87.blogg.se/
Postat av: Lotta

Sitta i matstol är nog ingen fara! Dom menar nog sitta själv på golvet tex. För vissa barn lär sig ju inte att krypa förrns dom är närmare året, vissa aldrig. Så man måste ju ha dom sittandes innan dess. Och dom flesta barn jag vet lär sig sitta innan dom lär sig krypa.. Så du behöver inte ha dåligt samvete =)

2008-05-30 @ 12:40:27
URL: http://ecin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0