Mitt "gravvic"

Hon var i tidningen häromdan.
Jag visste att hon hade blivet med tvillingar och så, men inte hur fort det gått.
Jag vet att hon var väldigt sugen på att skaffa fler barn men just då när jag "lärde" upp henne så ville hon vänta. Jag tycker det är jättekul för henne att hon har två små filurar som simmar runt i hennes mage.
Men kan inte fatta alls vad försäkringskassan håller på med.
Helt otroligt när de vet att hennes första son kom nästan tio veckor för tidigt så måste de väll fatta att hon inte kan gå ut och jobba nu. Plus att tvillingar brukar komma tidigare än 40 veckor.
Måste va nån dumhuve som kommit fram till det beslutet.
Jag önskar dig Johanna att det går bra denna gång och att du får vara ifred från försäkringskassan.
http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=751963

Vad har vi haft för oss i dagarna då?

I måndags var jag och Bon och hälsade på hos Annelie och Ida. De är så underbart att se barna våra leka och de verka trivas i varandras sällskap.
De stod och trummade ikapp och hade så roligt.

Igår gick vi och hälsade på Elin och Nova. Bon for järnet och visade Nova hur man kryper och ställer sig upp. de verkade med gilla att va med varann.
Tack för att vi fick komma!

Idag så åkte vi ned till stan och träffade Jenny och hennes lilla söta Saga. Vi fikade och pratade en massa. Nästa gång ska kidsen få leka lite mer och inte bara få sitta i sina vagnar.
Vi hade så trevligt.

När jag kom hem ringde mamma och sa att hon hade köpt en resesäng till Bon. Men vi har ju redan en tyckte jag. Nej sa mamma den ska vi ha här hemma hos oss. Och föresten kan Bon sova här nått nästa vecka?
Om han kan tänkte jag och sa klart han kan!
Enda som kan va bökigt med lillemannen är när man ska byta blöja. Han vill INTE ligga still. Och han fattar INTE när vi säger till han.
Så det är väll de enda som kan va krångligt.
Nån kväll, natt och morgon nästa vecka så ska min lillplutt sova hos mommo och moffan!
Jag hoppas vekligen att de ska gå bra så de vill att han ska sova där fler gånger.
Och va jag ska ta sovmorgon!


Sitter och biter moffan i fingret...


Trötttrollis.......zzzzzzz


Köpte en skön body........


........och tuffa Jeans på Cubus för 100 spänn tillsammans! Som hittat!


PÖSS!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Åh va skönt att få en sovmorgon! Hoppas inget annat stör dig då, dra ur jacket ur telen och sådär ;)

2008-08-13 @ 21:39:19
URL: http://ecin.blogg.se/
Postat av: Mia

Underbart med sovmorgon!



FK funderar man ju ibland hur dom fungerar. Hur ska den stackars tjejen kunna jobba?!

När till och med läkaren anser att hon inte kan.



Vi ska på sättna. Tror jag. Leo ska vara med sin farmor några timmar mitt på dagen, så vi tänkte passa på då.

2008-08-13 @ 21:43:10
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Malin

Det går så bra på dagis=) han leker med bilar och är en riktig ängel som charmar alla sa dom idag. Hemma är han ett litet mammamonster. Jag får knappt gå en meter utan att han hänger i byxorna och skriker maaaamma och gråter.

Man hinner göra så mycket när han är på dagis! Typ duscha och surfa lite ;P annars är det stört omöjligt, om han inte sover då förstås ;P Men han är snäll iallafall, fast riktigt mammig=)

Vilka fina kläder ni har köpt! Tröjan var häftig! =D

Ha det bäst!

Kram

2008-08-13 @ 22:38:16
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: nikita

haha fan vilken klockren body :D

sån måste ju albin få också :D

2008-08-14 @ 12:32:35
URL: http://nikital.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0