Liten semester...

....som var väl behövlig!
Alla vi tre i familjen åkte ut till Långsjön(Njurunda) och har haft en massa underbara dagar! Kärlekens föreldrar är så snälla och fina.
Vi fick bo i deras friggebod och det var så skönt.
Bon har sovit som bara den och varit nästan på topphumör.
De bästa med att va där är att man bara kan gå ut.
Inga trappor, inge krångel.
Inga massa dörrar som ska låsas och öppnas.(Här hemma ska vi låsa och öppna fyra dörrar innan vi är ute...de är piss....plus att vi måste gå en massa trappor...)
Sedan for vi till Järvsö och in till Järvzoo.
Bon fick åka på min rygg och de kändes inget alls, jag visste inte ens att han somnat där tillslut. Bon skrattade en massa åt djuren.
Och jag och Kent hade så trevligt.
På väg hem började Bon bli jätteless..Så vi fick stanna..De visade sig att han bara hade bajat på sig så sedan gick resan som en dans. Med skratt och sång..=)

Jajustja, jag som trodde att jag hittat nått billigt...
30 liter välling kostar på City Gross 159 kr. Det tyckte jag var billigt för ett paket (5 liter) kostar 49 kr.
Men då var jag in på icamaxi i birsta och där kostar 30 liter välling 109 kr....
Vad kostar vällingen där ni handlar?

Yes!
Måste få säga TACK!!! till de kommentarerna jag får. Varje räknas för mig. TACK!!!!



Bon fick testa AnnaLenas Bil


Snygga faster och coolingen Bon


Här har vi bott ett par dagar, så mysigt. Sjön ligger ca 50 steg från huset!


Vi tittar på renarna som bor i Järvzoo


Myskoxe


Tornfalk


Björnmamman sov


Järven låg och tvättade sig


Lodjuret var trött.....

Vi såg nästan alla djur denna gång med!

PÖSS!

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh vad härligt ni ser ut att haft det! :-)



Ja på willys tror jag 30 litersvällingen kostar nåt i stil med den på citygross! men maxi var det ju superbilligt på! Otroligt att 5 liter kan vara så dyrt egentligen.. man tjänar ju verkligen på att köpa storpack!

2008-08-07 @ 10:53:25
Postat av: Lotta

Härligt ni verkar ha haft det!



Nä man förvånas inte så mkt längre faktiskt! haha!

2008-08-07 @ 12:49:26
URL: http://ecin.blogg.se/
Postat av: Mia

Va härligt! :-D



Jag är så sugen på en sån sele. Synd att do mska vara så jä... dyra. :-(

2008-08-07 @ 21:38:07
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Malin

O vad mysigt ni har haft =D

2008-08-08 @ 17:30:22
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Jenny

Fina ni var i tidningen :) Jag har inte ens tänkt på att köpa stor förpackning med välling, skulle ju vara ganska smart med tanke på hur mycket det går åt.

2008-08-08 @ 21:54:33
URL: http://nyfiknafisen.blogg.se/
Postat av: Anna S

Vilken mysig semester ni verkar ha haft! Jag såg er i tidningen! Jätte fin bild!

2008-08-09 @ 10:30:23
URL: http://lakelanders.blogspot.com
Postat av: carroooooooo

jag köper åxå storpack med välling på Maxi, det är toppen! Det går ju åt en del, hon äter en 300 på kvällen å 250 på morron :-)

Ooo vad kul å se så många djur, jag har vart på Järvzoo en gång får många år sen å Järven var helknas å lekte tittut hela tiden... Vi tänkte åka dit nästa år med lillongen.

2008-08-10 @ 00:03:14
URL: http://dhrakken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0