En helt ny dag!



Jag är trött idag, men har ingen lust alls att sova nu. Det tänker jag göra inatt! Då ska lilltrollungen sova hos sin mormor och morfar!
Så jag väntar mer än gärna med den sömnen.
Lägger jag mig nu så kommer trollis som snart sovit en timme att vakna på en gång.




Inatt?
Det var nog den skummaste natt hittils.
Bon somnade halvåtta.
Han var klarvaken kl halvtre, stod och höll låda i sin säng. Dadadadadadaadad? Nmmmmamamamamamama? gooooogooooo! Dadadadadadad! Nmamamamamaam!!!!!
Så då fick han en flaska välling. Men inatt trodde han att det var nån ny lek på gång för han somande INTE efter vällingen var slut.
Jag förklarade gång på gång för han att nu är det natt och då ska man sova...........
Och sjöng några vaggsånger.........
Jag vaggade han medans.......
............I brist på annat så började han dra i min läpp så den sa "plupp". Och inte bara en gång utan i ca 20 minuter......."plupp"......"plupp"......."plupp".......Plupp".......mitt tålamod testades verkligen.
Sen vart han less och trodde att han skulle få gå ner på golvet för att leka.
Men det fick han inte göra utan jag fortsatte vagga han och han blev bara tröttare och argare hela tiden. Det slutade med att han bara tokskrek och börja riva i mina armar.
Det känndes nästan som cirkus ett tag för jag försökte sjunga nån vaggsång med.
Men tillslut somnade han.
Men gissa va klockan va då?
Jo, den hade blivet fyra!!!
Sedan vaknade han pigg och glad kl sex.
Så då var det bara att kliva upp.
Underbar natt va?
Nu sover han igen och det har han gjort sedan kl 9, så snart är det bus igen...=)




Kent är och Besiktar bilen. Han bytte ruta på bilen i tisdags och nu ser den verkligen ut som en dröm!
Fattar att ALLA som satt sig fram han sagt. -Men Kent vet du om att du fått ett stenskott? Öh, nej han är blind min kärlek...
Så jag undrar hur många som kommer upptäcka att rutan är ny.
Jag tror ingen kommer se det.
Men man vet ju aldrig.
Så nu sitter jag här helt för mig själv!!!!





Dagens Fräckis

Där satt han fem kvällar i rad i baren. Varje kväll var likadan, den ena pangbruden efter den andra kom in på baren och gled fram till denne lille tjocke, flintskallige, orakade, illaluktande lille gubben. Efter att ha växlat några ord med "monstret" försvann de in i ett rum bakom bardisken, efter en stund kom de ut igen och bruden försvann med ett leende på läpparna. Efter femte kvällen var det en annan av barens stamgäster som gick fram till bartendern och frågade:
- Otroligt, fem kvällar på raken och bara en massa pangbrudar, vad ser dom hos det lilla monstret, vad har han för hemlighet egentligen?
- Jag vet inte, svarade bartendern. Han har inga stålar, han kan inte snacka och han ser ju inte klok ut. Det enda han gör är att han sitter där och slickar sina ögonbryn...

Kommentarer
Postat av: Annelie

Du kommer att sova som en prinsessa, trust me!!!

Ska vi ses på måndag? Vad jag vet så har jag inget speciellt då...

Stora helg-kramar!!!

2008-08-22 @ 21:27:24
URL: http://anneliehojland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0