TROTS OCH LINGONPAJ

Jag håller på få nått fel!
Bon håller på driva mig till vansinne!
Missförstå mig inte nu, jag älskar han mest av allt.
Men det han har börjat med, det är tokigt bara.
Först detta med maten, han har aldrig varit förtjust i mat men kan äta fint tills för nån vecka sedan.
Nu när han är mätt sitter han och kastar maten överallt, pressar resterna mellan sina händer.
Ja, jag vet vad det är men när ska det ta slut?
Sedan kastar han allt, ja allt.
En hård bil kan komma farande rätt imot mig, Freddie eller Kent.
Sedan har han fått dille på att klättra upp i Freddies säng, han skiter fullständigt ifall Freddie är där eller inte.
Bon ska spela på mobilen som hänger där.
Jag blir knäpp snart.
Ibalnd vill jag bara öppna ytterdörren och dra härifrån, fort!
Seriöst kan jag börja gråta när det känns som jobbigast, är jag sämsta mamman någonsin?
Det är bara lite av vad han sysslar med.
Det är tröttsamt och nått säger mig att det kommer bli värre.
Nått som jag är brydd över, är det bara min son som är på detta vis? Har jag gjort nått fel? De bloggar jag läser som har småbarn verkar deras ungar små änglar, som poserar gärna på bild och inte gör nått bus alls.
Är det så eller vågar ingen erkänna?
Är det pinsamt att tycka att ens egna barn är jobbiga?
Mina är mest jobbiga från 15-17.
Det är nästan som ett klimax när jag ska laga mat.
Sedan när vi väl sitter där i soffan i barnens rum och läser en bok så är allt som bortblåst.
Jag älskar mina söner mest av allt, fast de är skitjobbiga.
Gah!
Måste bara skriva av mig.

Gjorde världens godaste lingonpaj, den åkte i golvet från Bons tallrik som sedan satt och mumsade det lilla som blev kvar.
Yee, sönernas farmor var här och kramade på sina barnbarn.
Osså hade hon med sig inte mindre än 10 liter trattkantareller plus nån liter gula kantareller.
Så tacksam!
tack!

Osså...
Vi är fortfarande sjuka, inne på vecka 3 nu.......
Lite bilder!

Så fin du är mitt allt!

Kramas med farmor..


Bröderna bus...

Bon somnade i siffan


Gula kantareller!


Lite av alla trattisarna!

Alla mysiga, goa småpärerna!

 

Och fick korten idag, de obligatoriska geborttillmorochfarföreldrarnaijulklappkorten. Gruppbilden blev så bra men inte porträttbilderna. Men det var inte fotografens fel för fem öre. Bon var argast när han skulle ta korten. Kommer behålla dem endå och ge bort endå.

PÖSS!


Kommentarer
Postat av: jezzia

Ja erkänner! Sessan är ingen Ängel hon heller i mellan åt.. En riktig djävul kan hon vara.. Hon gör precis som Bon me maten. Även leksakerkastar hon..

Som du skrev man ha lust att rymma i mellan åt. Tros hennes fantastika humör så är hon mitt allt som ja älskar väldigt mkt!!

De går övr, en litn tröst, men när vette fan :S



Kram på er!!

2009-10-15 @ 09:17:58
URL: http://xjezzx.blogg.se/
Postat av: Sara

Wilma brukar också vara som mest "jävlig" där på eftermiddagen. Fattar inte varför....

2009-10-15 @ 11:01:04
Postat av: carro

Ville bara säga att jag lider med dig =)

Men min lilla trollunge har inte kommit in i nån trots, hon har fötts med den... =D Hon har alltid varit lika evil och tjurig så jag märker ingen skillnad. Förutom då att hon KAN SJÄÄÄLV! precis allt, och blir superilsk när jag vill hjälpa till efter 10 minuters fipplande på morron....

2009-10-15 @ 12:41:24
URL: http://dhrakken.blogg.se/
Postat av: Jenny

ve du lotta...Jag har sagt så länge om min son...men det känns som folk tittar på en som man är knäpp men det struntar jag i nu mitt barn kan vara ett litet monster...;-) jag är så nära gråten ibland och känner mig så värdelös som mamma precis som du säger....Han klättrar skriker, slåss, han har börjat spottas, kastar mat överallt, han får hysteriska utbrott, kastar sig baklänges inne på affärer eller när jag bara säger nej till en sån liten sak att man inte får stå på bordet när han klär på sig och när han klär av sig får man tvångshålla han det tar aldrig slut....Barn är söta när dom sover , och fast dom är hemsk, så älskar man dom lika mycket ändå ;-) kram jenny mamma till tristan ;-)

2009-10-15 @ 17:09:36
Postat av: dagisfröken

Jag tror att barn behöver regler och visst ska barn få kladda med maten i syfte att lära sig äta.Men att tillåta att de kastar maten är inte okey då det sänder felaktiga signaler.Därför är det viktigt att man visar barnen redan tidigt vad som är okey . Annars får man problem senare,det lovar jag.

2009-10-16 @ 19:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0