DANSANDE TROLLET

Våran son, Bon-the troll.
Han blir så ofantligt till sig i sin pappa att han gör en liten dans när pappa Kent kommer hem. Sedan fort, FORT upp i hans famn och pussas och kramas.
Jag blir så lycklig av det.
Åhh, en grej som är så tröttsamt är att vårat hopp om att Bon skulle lägga sig en timme senare och kliva upp en timme senare nu när sommartiden kom, ja den gick helt åt fanders.
Bon ska bara isäng när klockan är sju, spelar ingen roll ifall vi ställt tillbaka klockan.
Sedan upp som en skogstok strax efter 5.....
Har provat det mesta för att få han att somna om men han har ju sovit 10 timmar i ett streck så det enda han vill göra är att leka, leka, leka.
Det är lätt att tålamodet tryter den tiden på dyngnet.
Men han är verkligen jätteduktig och kan leka själv, bara han ser mig så han kan komma och ge mig en kram eller puss imellanåt.
Blev dock arg på han i morse när han kom på att ta tag i mitt hår och bara tokdra typ 30 gånger i ett streck. Sa till han gång på gång men inget resultat.
Höjde rösten åt han tillslut, då blev han jätteledsen och förstod att jag tyckte det gjorde ont.
Kramades sedan ett tag.
Han får en liten flaska majsvälling när han kliver upp sådär tidigt, vill ha nån slags rutin på när "rätta" måltiderna ska ätas.
Rätta frullen äter vi strax efter sju.
Bon tokäter sin gröt, macka och frukt då sedan leka lite mera.
Sedan ska det fixas ordning till dagis, vilket inte tar lång stund och lyckliga som vi är kan trollis sitta och vänta i vagnen medans en annan få på sig kläder.
givetvis så hinner han såklart somna, vilket inte är så konstigt han har ju varit vaken i 3 och en halvtimme.
Aja....
Skönt att få sig en promenad på morgonen, fast det är jobbit och min kropp säger till, men snart så är Bons dagis bara nån meter ifrån oss..=-)
Kul läsning, inte sant?......

Hmm, nån som gillar utmaningar?
Har en idag med.
Kan vara ganska krånglig ifall man inte bor i stan.
En miljövänlig utmaning.
Min pappa har gett mig den i´den.
Han är 60+, har haft hjärtinfarkt.
Men det stoppar inte min pappa, han går till och från sitt jobb. 6 kilometer enkel väg. Han gör så varje dag förutom fredagseftermiddag då unnar han sig att åka buss hem.
Samma gäller min käre sambo, han åker buss till sitt jobb.
Nån som börjar fatt?
Yee, de båda låter bilen stå och använder sig av den utmärkta kollektivtraftik som finns här eller använder sina apostlar.
När jag var liten fick jag lov att gå till skolan, både när jag gick på låg-mellan och senare högstadiet som låg 4 kilomer bort.
Gå eller cyckla.
Så, hur ska du tänka?
Jo, hur nödvändigt är det ätt jag tar bilen till jobbet/skolan/dagis/affären eller vart man nu ska.
Tänk efter.
Hur långt ska jag? Eller rättare sagt hur kort sträcka?
Ni som bor ute på landet förstår jag att detta är nästan omöjligt men ifall du bor i stan och har två ben att gå med plus kollektivtrafiken.
Dig utmanar jag för miljöns skull.
Hur många dagar kan du låta bilen stå?
Börja gärna en måndag och se.
Och yes....berätta hur det går!
Jag lovar, du kommer spara massor. Miljön, pengar, få bättre "flås"...
Lycka till!!!








PÖSS!

Kommentarer
Postat av: maria vinsa

haha du e kul du....bara lilla jag som läser lite...kram på er...hoppas knyttet håller sig ett lite tag till...

2009-04-02 @ 08:55:15
URL: http://mariavinsa.blogspot.com
Postat av: maria vinsa

haha du e kul du....bara lilla jag som läser lite...kram på er...hoppas knyttet håller sig ett lite tag till...

2009-04-02 @ 08:55:35
URL: http://mariavinsa.blogspot.com
Postat av: Therese - Mamma till Alfred och ängeln Lucas

Karln har jag visat upp i min blogg men jag kan inte anta denna utmaning då jag bor liiite avsides, men jag tar ofta vagnen till ica om jag bara ska handla lite mjölk :)

2009-04-02 @ 20:59:46
URL: http://tostberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0