6 MÅNADER...

För 6 månader sedan började jag ännu en viktnedgångsresa.
Första gången jag tog tag i mitt viktproblem va 2002, när jag helt plötslig blev varsle om hur stor jag hade ätit mig till och kollade på bilder, det där va inte jag?!
Och när jag ställde mig på vågen fick jag en chock!
142 kg stannade vågen på, snacka om nedstämd....
Men med största beslutsamhet ville jag verkligen göra nått åt det och började på gym, 8 månader senare och grymt mycket jobb stannade vågen på 112 kg. Jag hade gått ned 30 kg!!
Vad som hände då var att vi min sambo och jag blev grymt sugen på att få ett barn vilket vi trodde skulle inte vara så svårt som det tillslut visade sig...
Så djup ner i min värsta svacka slutade med att träna och vågen visade snart 124 kg.
Det vägde jag till 2006 då jag bestämde mig att nu får det fan va nog!
Jag började äta enl gi och vikten kom snabbt ned till 112 kg igen och då hände det mest fantastiska jag blev gravid och vi fick behålla barnet!!
Vilken lycka!
Jag mådde inte så bra under grav och när allt va klart och lille trollet Bon titta ut vägde jag fortfarande 112 kg men gick tyvärr snabbt upp till 124 kg....
Skulle det va min vikt?
Sedan slutade jag bry mig helt om min vikt och inte nått hände...
Blev gravid igen och Freddie kom till oss 2009!!
Nu kände jag mig glad och lycklig, vad kan man mer begära två små fina barn?
Men min vikt kom sist, som alltid..
Massa fredags, lördags och söndagsmys.
Glass, godis, mat, chips, dricka och ostbågar...tillslut 2011 stod vågen på mäktiga 135 kg!!!
Och midjemått på 145 cm!!!
Alltså jag är bara 165 lång och midjan nästan lika bred.....hjälp!
Hade inte nån lust med nått men såg ett program med Anna Skipper, "Du är vad du äter" och det handlade om en ung kvinna som kallade sig Katta som ville gå ned i vikt.
Det programmet och hennes driv gav mig äntligen inspirationen att börja min sista viktresa.
Följ henne genom hennes blogg!
http://kattasfett.se/

Motivationen kommer från mina barn, jag hade två val...
Ett att fortsätta gå upp i vikt.
Två att bli av med min fetma.

Med ett Bmi på nästan 50 finns det väldigt många risker för div svåra sjukdommar och det vill jag inte ha.
Och jag totalvägrar att göra någon operation för att minska maten, de som jag vet om som gjort en operation har det gått snett för på ett eller annat vis.

Men idag då?
Jag har världens driv och så motiverad till en miljon att komma ned i en vikt då jag inte riskerar att få någon sjukdom beroeende på fetma.
Det tycker jag mina barn är värda, att ha en frisk mamma.
Nej inte värd utan min skylldighet till dem!

Idag väger mamma lotta 92,5 kg och har en midja på 92 cm.
Mitt bmi är på 34.
Jag behöver gå ned ca 20 kg till för att inte riskera några följdsjukdommar pga övervikt.
Det känns väldigt pinsamt att skriva om hur mycket jag vägt, men det måste ju ha synast?
Och nu vet ni, så då behöver inte nån undra.
Jag är fortfarande stor men inte jättestor.
Jag vägde 86 kg när jag träffade Kent så under 20 år gick jag upp 49 kg.
Det är mitt första stora mål att gå ned de kg först.
Och sedan gå ned till åtminståne under 80.
Lite bilder.


2002, 142 kg...


Mars 2011, 135 kg


Maj 2011, 113 kg


maj 2011, 113 kg


Juli 2011, 105 kg


Juli 2011, 105kg


September 2011 92,5kg


september 2011, 92,5 kg


DÅ KÖR VI PÅ SÅ DET OSAR!!! Nu återstår det ca 20 kg men de ska väck!!!!

Njut av livet!
PÖSS!!!!!!




Kommentarer
Postat av: Johanna k

Jätte bra jobbat!! Du kommer och klara dom sista 20 kg med!!

Heja heja Lotta!!!! Kram

2011-09-14 @ 13:53:56
Postat av: IAATC.se l Benita Schoultz

Tack för peppen och jag önskar dig all lycka med din resa! Bra jobbat!

2011-09-14 @ 16:30:23
URL: http://www.iaatc.se
Postat av: Jezz

Jävligt bra jobbat tjejen!! Du komma klara dom sista 20 galant!!!



kram!

2011-09-14 @ 19:36:14
Postat av: Malin Näslund

Håller med föregående talare......herre jösses vilken resa du har gjort!!! Go girl!!!

2011-09-14 @ 22:19:22
URL: http://enviktigblogg.blogg.se/
Postat av: Lotta

Tack så mycket, jag blir glad!!!

Kram!!!

2011-09-15 @ 09:48:01
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Postat av: Jenny Broberg

Jag sitter här med ett Mariekexpaket och flyttade det lite åt sidan,så där man gör när man skäms.. ;)

Vad kul det är att följa din viktnedgång!!! Är så glad över att du tog beslutet att förändra dig. Vi lever bara en gång och fasiken om gottat ska ta över våra kroppar och hjärnor! Nu fick jag inspiration av dig och vill ut och röra på mig :)

Tack för att du delar med dig!Vi ses snart! Kramen

2011-09-15 @ 12:35:14
Postat av: Lilla My

Du är så duktig min fina vän!

Puss å kram!

2011-09-15 @ 12:40:54
Postat av: Lottal

Tack Jenny och min my. finaste i världen är ni! kram!!

2011-09-16 @ 15:36:28
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Postat av: Veronica

Vad duktig du är Lotta!

Bra för hälsan, det är du, barnen och Kent värda!

Men glöm aldrig; du har alltid varit jävligt snygg!

Kramen!

2011-09-21 @ 22:17:56
Postat av: ★ Katta- Mamma till Bell, Melvin & Nova ★

Fin du är.

2011-10-21 @ 20:57:28
URL: http://kattaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0