MEN SERIÖST....

........nu har jag snart fått nog av alla motgångar! Va till Bvc idag med Freddie och han hade inte gått upp i vikt utan ned...
Lillen...
Ok, nu har han haft magsjuka men han borde ju ha gått upp nått eftersom de va en och en halv månad sedan vi var dit sist.
Nu väger han bra precis 8 kilo.
72 cm lång...
Blöja nr 3 är nästan stor på han.
Plus att han har som en "boll" till mage.
När Bon va 5 månader vägde han 8,8 kilo....
Lite skillnad..
Freddie är trots viktminskningen glad och har blivet nån centimeter längre.
Kan hända att de är nått Freddie inte tål.
Och jag är verkligen glad att få njuta av två glada ungar.
Nu ska vi bara se till att Freddie växer på sig.

Ni som läser och är föreldrar, hur mycket vägde eller väger era barn när de va 10 mån?


PÖSS!


Kommentarer
Postat av: carro

haha, jadu, Cornelia väger 10 kg och är 84 cm lång... Hon är 2 år och 5 månader! Ändå vägde hon nästan 4 kg när hon föddes och var 53 lång, trodde hon skulle bli en stor tjej =) BVC tycker att det är lite sådär, men jag har bestämt mig för att inte oroa mig mer. D hittar inga fel på henne, så jag fokuserar på att hon är pigg, glad och aktiv. Och det är hon! När hon har magsjuka brukar hon tappa runt 1 kg, så det är ju inte jättekul, då ser man revbenen och ryggraden =( Men annars ser hon fin ut, men inget extra har hon alls.

Hon har strl 4-5 på blöjorna.

Så det är nog ingen fara, det ordnar sig säkert =)

2010-03-05 @ 17:51:51
URL: http://dhrakken.blogg.se/
Postat av: Mia

När Leo var ett år vägde han 11,5kg och var 81cm.

Har ingen vikt och längd från 10mån.

Men så länge han är pigg och glad är det väl inte så mycket att oroa sig över?!

Och har han dessutom var sjuk så kan det ta ett tag att lägga på sig igen.

Leo gick ner över två kilo på sin magsjuka, och det tog ett tag för honom att ta igen det.

2010-03-05 @ 18:35:59
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Marie

Skit i vad kärringarna på bvc säger så länge du tycker att han verkar växa och må bra:) Jag tycker att man som förälder bäst känner sitt barn och är man orolig ska man självklart gå till en läkare, men annars tror jag att din intution är den bästa!

2010-03-07 @ 00:39:56
Postat av: kickan34

de e väl olika hur mycket barn väger i den åldern. Alla e ju olika, så gå inte efter nån standard som bvc säger. Han kommer säkert gå upp mer i vikt sen :) Kram

2010-03-07 @ 01:37:09
URL: http://kickan34.blogg.se/
Postat av: Sara

Wilma väger typ 9kg nu och är 1 1/2 och har även hon en liten kula på magen.

2010-03-07 @ 07:42:42
Postat av: Marie

Var gärna med i tävlingen på min blogg, du tävlar om en röd "hopp" ren för barn :) Kram!

2010-03-07 @ 09:24:18
URL: http://lillmian.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0