MATSEDEL v 3

Måndag-Grillad kyckling, ris och kall cyrrysås

Tisdag-Skinksallad

Onsdag-Ungsbakadlax, potatis

Torsdag-Köttfärssås och pasta

Fredag- Korv med bröd och pommes

Lördag-Egen pizza

Söndag.Pannkaka eller Biff

Förra veckan följdes alla dagar förutom på lördagen då blev det lunch på Max(Vi har gångavstånd dit...) och så blev  blev det skink och ostpaj till middag.
Vi lagar den mat vi tycker om när vi äter själva när vi får gäster frågar vi lite om de har nått önskemål eller verkligen inte tycker om någon rätt.
Kent gillar inte bruna bönor och jag kan inte med blodpudding eller annan blodmat.
Vet att Kents minsta syster inte tycker om potatisgratäng.
Jag tycker att man ska respektera vad folk gillar att äta och inte gillar.
Plus så ska man ju pröva innan man bestämmer sig.
En annan sak är att min köttfärssås smakar ju bara som när jag gör den.

Mera gott!
Jag hittade på så sjuk goda muffins.
Som jag alltid gör jag unnar igenom ett recept och sedan kollar jag vad som finns hemma.
Vi hade allt hemma för att göra trista vanliga muffins.
Men sedan hade vi körsbärssylt, florsocker och lingonsaft.
Vad vart det?
Jo, väldigt goda körsbärsmuffin med lingonfrosting!



PÖSS!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Tackar tackar den där listan skulle jag kunna ta rakt av till veckan faktiskt =)

Eller inte skinksallad förresten eftersom M och E inte äter skinka.. Men annars så =)



En bild på en muffin hade varit trevligt oxå ;) Själv har jag problem med att få till bra frosting!

2010-01-19 @ 18:00:51
URL: http://ecin.blogg.se/
Postat av: Malin Näslund

Låter gott med muffins.....Kram!

2010-01-19 @ 20:15:37
URL: http://enviktigblogg.blogg.se/
Postat av: Annelie i Kramfors

Hej!

Nu när jag äntligen är här måste jag ju lämna ett avtryck.

Låter verkligen som sjukt goda muffins...körsbärssylt som är såååå gott!



Tråkigt att Freddie har problem med magen, det är så jobbigt för dem. Alma har haft problem med hård mage sedan hon var liten.Jag kan också rekommendera laktulos det funkade jättebra när hon var mindre och den påverkar dessutom inte tarmrörelserna.

Nu när hon är större är det tyvärr annan medicin som behövs och rätt mat osv...En hel vetenskap men det blir bättre och bättre, nu funkar det rätt bra.



Ha det gott och sköt om er!



Kramar Annelie

2010-01-20 @ 08:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0