LÄGET

Nuläget är hyfsat, men ont som knivar i magen har jag.
Kent har fått en väldigt bra chans att få åka till USA några veckor och jobba.
Om han får åka det får vi veta om någon dag.
Det kommer bli väldigt ensamt men min mamma lovade snabbt att först och främst sova här de dagar hon var ledig från sitt jobb vilket är guld!
Ska fråga faster om hon vill komma nått med fast hon kanske inte vill för hon har ju hunden ozzy.

Till nått helt annat.
Min otur eller hade jag tur?
Var till ica i början av veckan och såg att de hade tokrea på barnytterkläder.
Hittade ett rengset för 49 kr(!) och ett par skidbyxor för 75 kr.
Stod som vanlig länge och väl, funderade som bara jag kan.
Hade jag haft massor med pengar hade just där och då tagit flera stycken av både rengkläderna och byxorna i olika storlekar.
Men nu hade jag inte det den där dagen utan jag tog en av varje och tänkte jag kommer nån dag senare när barnbidraget kommit och såklart gör jag så.
Rengkläderna var naturligtvis slut och skidbyxorna hade de av någon anlednig höjd priset på.
Hittade istället en täckjacka som hade kostat 350 kr men som nu kostade 99 kr.
Väldigt billigt, nått som är dyrt är ju barnens ytterkläder.

Men nu till en fråga, jag vet ju att en "dagisfröken" läser men det finns ju säkert fler som har bra tips och svar.
Vad är bäst att ha på dagis, en hel overall eller jacka och skidbyxa?
Hemma tar vi olika beroeende på vad vi ska göra och jag tycker både alternativen är lika bra.


Osså!
Jag gillar verkligen denna vinter.
Ok, det är kallt, men nu bor jag ju i norrland och inte runt ekvartorn.
Det bästa är att det inte rengnar som det gjorde mesta delen av sommaren eller så var det för varmt för min smak.
Nej, jag gillar denna vintern skarpt!


Rengsetet som kostade 49 kr


Skidbyxorna.


Någon som vet vart jag kan få tag på sånnahär byxor? Märket är Nannou.
Och det ska vara storlek minst 98

PÖSS!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej.

Vill bara tipsa dig om en tävling som jag har på min blogg. Jag är 99% säker på att du inte vill missa den. Kika in och var med! ;)

http://blacksugar.blogg.se

2010-01-24 @ 22:13:20
Postat av: Malin Näslund

Overall är ju överlägset på småbarn som gärna rullar sig i snön.....

2010-01-25 @ 22:16:57
URL: http://enviktigblogg.blogg.se/
Postat av: carro

overall är bäst på dagis =) men det är viktigt att den inte är för liten, minst en grabbnäve med tyg ska man ha i "skrevet" för att de ska kunna röra sig.

Vi har byxa och jacka hemma om vi inte ska leka i snön, bekvämt att kunna ta av jackan om man åker på affären tex. Men annars kör vi med overall, slipper att jackan och tröjan åker upp och korvar sig, och så får barna ingen snö innanför om de leker i snön.

Svar från en dagisfröken...=)

2010-01-26 @ 13:07:08
URL: http://dhrakken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0