HAR INTE KOMMIT PÅ DET....

......förän här och nu!
Jag slutade ju amma "igeln-Freddie" för snart 3 månader sedan men har endå fortsatt i samma enkla bana dvs inte tagit mig nått "starkt".
Om man inte räknar mellanöl.
Sitter nu med en liten skvätt Tia Maria och bara njuter!
Kent kom och funderade om jag skulle ha lite saft till likören.
Saft....
Varför jag slutade amma Freddie?
Jag hade gladeligen fyllt hans mage längre men av någon anledning så blev han inte mätt på det jag gav han, vi kunde sitta över 2 timmar varje kväll och så ska man ju inte behöva göra.
Vet att vissa inte tror på att mjölken kan sina, men säg mig då varför gjorde den då det för mig?
Kan bero på mycket men i detta fall var det mest troligt för att Freddie inte åt på natten.

Oj, vad jag blir nervös!
Över vadå?
Jo, Freddie har liksom hoppat från att krypa till att försöka stå helt utan stöd, han står väldigt bredbent och vinglar lite nu och då.
Helt tokig den unge mr Andersson.

Nu är vi tillbaka till sovrutiner, Freddie kan vakna efter nån timma men somnar om genast när man kommer till han och visar att han inte är ensam.
Bon somnar han med och vaknar inte fören på morgonen.
Äldre mr Andersson ska till tandläkaren på tisdag och vi ska få "dommen".
Bon gillar inte att borsta tänder men såklart gör vi det endå, man kan ju inte gilla allt.
Jag hoppas att han inte har nått hål.
Men nu verkar det som han har ont i munnen så det kommer mest troligt inte bli av att åka till tandläkaren.
Hade varit väldigt skönt för min mamma ska vara med Freddie så jag får åka med bara Bon.
Tror att han uppskattar det att inte dela mig med lillebror för några timmar.
Jag uppskattar det mycket, att bara få njuta av bara Bon.

Vi har tragit ned på "sovtid" på dagen för Bon nu och det är ett rent helvete efter 17.
Bon är redan då väldigt trött och lägtar ihjäl sig efter pappa Kent.
Han bara grinar och har sig.
Det enda som är kul tills pappa kommer är antingen att läsa sagor eller att Bon får sitta och tvätta sina händer.

Näää, nu tror jag att det blir en film.
Det är ju American pie på nån kanal snart.
Eller så ska jag slå på antingen Wedding singer, Napolion Dynamite eller Blades of glory.

Kram på dig som läser!

 

 

Ps att verkligen notera är att den 19 februari 2010 var det 30 år sedan min store idol Bon Scott dog. Han skulle ha fyllt 64 år så mest troligt hade han firat dagen med att sjunga med sitt band Ac/Dc


PÖSS!


Kommentarer
Postat av: Malin/majamelon

På tisdag ska vi oxå till tandläkaren =) max hatar att borsta tänderna...men som sagt man gör det ju ändå under vilda protester. Hoppas att han inte heller har något hål :S

2010-01-15 @ 23:35:06
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Malin/majamelon

Glömde ju tillägga att dom som inte tror på att mjölk sinar måste ju skämta! Min sinade när vi fick svinkoppor när Max var 3 månader. På en vecka gick det från 250 ml till 25! Och jag prövade allt! Amningsté och grejer från apoteket...men efter en månad fanns det inte så mycket som en droppe kvar!

2010-01-16 @ 17:03:21
URL: http://majamelon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0