FIS?

Inte vet jag med tänkte inte på det igår men idag gjorde jag det när Bon skulle sova låg han och pruppade hur mycket som helst.
Bon har ätit väldigt mycket frukt nu några dagar.
Svaret på hans svårighet att somna inför natten kan mest troligt bero på en väldigt orolig mage.
Vi har faktist testat att Bon bara får sova 45 minuter mitt på dan vilket resulterar att han är toktrött vi femtiden.
Så sova, det behöver han.
Jag hoppas verkligen att ingen av mina barn kommer få det som mig.
De första åren gick jag i sömnen rejält sedan runt 5-6 hade jag väldigt svårt för att sova eller rättare sagt sov knappt nått vissa perioder.
Jag var en riktig funderare redan då.
Och de här relativt lättlösta problem kommer ses som en fis i rymden när barnen blir tonåringar och far fram som en annan gjorde.
Säger som farfar till mina barn.
-Nu får ni sota för era synder.

Bon for på snowracen till dagis och han hade haft det väldigt bra där förutom att de vantarna som jag skickat med for av genast. Det blev inte lång stund ute för Bon.
Fy, vad jag kände mig taskig på nått vis, det var ju jag som skickade med just de vantarna.
Ska köpa nya bättre vantar redan imorgon.
Någon som har nått bra tips på de bästa vantarna?
Snälla nån?

Imorgon ska jag till BVC med bröderna bus och de ska få vaccinera sig.
Men nu kommer säkert bägge ha minst 40 graders feber tills imorgon.
Det är nämligen 4 försöket i morgon att ge dem vaccin.
De 3 gångerna innan har de hunnit bli sjuka för att kunna ta så de kan ju ha haft "nöffesjukan" redan.
Jag hade nog den i sommras.
Då fick jag helt plötsligt 40 grades feber och väldigt ont i kroppen och halsen.
Var till vårdcentalen och som det är i mitt fall så hade jag nått konstigt sa läkaren som satt så låååångt ifrån mig hon kunde.
"-Du har inte några vanliga Streptokocker men nått har du så du ska få medicin."
Aja, imorgon.
Håll tummarna!
Plus att jag är faktist lite nervös hur det ska gå att genomföra själva vaccineringen.
Jag är helt själv med barnen.
Bon kan vänta ett tag men inte längre än 30 minuter vilket det har tagit några gånger på bvc. En gång fick han vänta 45 minuter för att det hade blivet "dubbelbokat".
Plus att de tagit bort alla leksaker pga smittorisken.
Bon var i upplösningstillstånd.
Den gången var deras farmor med som tur var.
Så om jag har tur imorgon kommer det gå som en dans.
Men om det börjar dra ut på tiden kommer det gå åt skogen.
Vilket inte är så konstigt när man är två år ung så har man ju inte all tålamod i hela världen.
Kanske finns nån mirakel unge som kan sitta i ett väldigt tråkigt väntrum hela dan men då tror jag ju inte att den ungen är helt frisk heller..sorry...

Lekt de har vi gjort i eftermiddag.
Ska tvaga mig sedan sova!


Seriöst, detta måste vara den vackraste ljuslyktan som finns. Bon har gjort den på dagis.


Bon leker med sin väldigt fina väska och telefon!




Freddie gav mig "onda ögat" det betyder typ om du inte tar upp mig genast NU kommer jag skrika som jag vore en av "spökvålnaderna" i sagan om ringen. Det lovar jag!

Kan ju få skriva vidare om Freddies "spökskrik".
Han har blivet väldigt "mammig", typ det är bara jag som finns för han. Ingen annan ska han ha.
Så även fast Pappa Kent sitter och kramas och bara älskar sin son sätter Freddie igång och tokskriker.

Freddie skriker när han ska äta mat, alltså tokskriker mest hela tiden.
Det är så jobbigt.
Har faktis tänkt ge han mat innan vi andra äter för ingen av oss får någon matro när han sätter igång. Och det gör han varje gång.
Och tokskriker när han ska bada gör han med, då skriker han så att tårarna rinner.
Bon älskar att bada plus att Freddie gillade att bada ett tag med men inte nu.
Det är märkligt.
Nån som varit med om samma?

Osså när jag endå håller på att gnälla. Fy vad det gör ont i vänsterhanden idag. I förmiddags när jag och Freddie sov vaknade jag av att handen ömmade och jag kunde inte få ut fingrarna. Så Freddie fick vänta ett tag innan vi klev upp och ja gissa vad det gav för resultat? Oooooiiiiiiiooooooooiiiiiiiiiiahhhhhhhhhhhhhh!

Detta är inlägg nr 400!
Nån som fira med en kasse bira?

PÖSS!


 


Kommentarer
Postat av: Marie

Vantar!!! Jag har köpt jättebra vantar av märket Hestra, dyra men fantastiska. Riktigt ullfoder som man kan ta ut om det skulle bli blött plus att man kan köpa nytt foder om det blir utslitet. Dels en rem att dra åt runt handleden och sedan ett snölås längst upp, plus att det är handledsremmar så om de rycker av sig vanten hänger den ändå kvar på handleden!!!! Kanon!! Kostar 320 pix på Pysens i Matfors.

Värda varenda krona!

2010-01-13 @ 21:16:29
Postat av: Malin

Jag hade gärna firat om jag bott kvar!!!=)

2010-01-14 @ 22:47:36
URL: http://enviktigblogg.blogg.se/?tmp=14220623
Postat av: Titti

Ja Hestra är kanon!! Finns på varenda sportaffär åxå.

2010-01-15 @ 08:01:53
URL: http://livetpavischan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0