FÖRST DE BRA.....

Vi var till drakborgen igår med grannen och hennes underbara Mille.
Jag hade väldigt trevligt, jag är lite av en erimit och håller mig gärna hemma och för mig själv.
Oftast gillar jag det helt men vissa dagar känns det lite jobbigt.
Jag har det väldigt svårt för att umgås med andra mest för jag kan liksom inte låta bli att säga det jag tycker och det faller inte alla i smaken.
Det är inte min mening att såra på nått vis.
Hade dock väldigt trevligt och Freddie hade det med, men så trött han blev.
Vet inte riktigt när han somnade, typ innan 12 och han vaknade ett tag efter jag hämtat Bon så kl var säkert halvtre när han vaknade.
Det var de bra sakerna nu till de dåliga.
Freddie bara grät och skrek efter han vaknat igår.
Gav han katrinplommon och välling med messsmör.
Inget hände.
När pappa Kent kom hem vart det lite bättre och det är här ni läser det för första gången men lille Freddie stod först på alla fyra för att bara resa sig upp och stod på sina två ben helt utan stöd och inte bara för att testa utan stod så ett tag så vi alla kunde njuta av våran lilla raketforskare!
Så underbart söt!
Men efter detta fortsatte han att vara ledsen och jag jag hjälpte han att skita.
I en kvart kom det hårt.....
Freddie bara grät.....
Det var inte kul.
Sedan ville han inte sova men jag var lite trött för aatt sitta och natta han så han fick sitta ett tag i "rockAtotten".
När han sitter där och verkligen myser tittar jag på han och våra ögon möts så säger han -Mamma! och skrattar gott, säger mamma några fler gånger och bubblar av skratt.
Det är häftigt!
Han har sagt pappa ett tag men inte mamma.
Men nu så, våran rymdforskare ska läsa på högskolan till hösten är det tänkt!
Den förste rymdforskaren gör sig mer och mer förstådd för varje dag som går.

Efter frukosten häromdan sprang Bon till köket och in på sitt rum hela tiden, jag frågade han -Vad gör du hjärtat?
Då svarar han glatt -Jag springer jättefort!

I tisdags var mamma, jag och Freddie till birsta ett tag och jag köpte äntligen tavelhyllor.
Ribba hette de, vart ikea får alla sina namn ifrån det är en historia för sig.
Men med min humor köpte jag fyra ribbor.....


Två ribbor under trappen...


....och två i vardasrummet..

Ska köpa svarta ribbor till sovrummet och sätta upp fler bilder. Vi har massor inrammat men inte fått upp bilderna, det är underbart att få upp dem äntligen!


Bästa bilden från drakborgen.....

PÖSS!

 


Kommentarer
Postat av: carro

Vad häftigt att han rest sig REDAN!!! Kan ju vara åxå lite därför han gråter och sover dåligt, ett utvecklingssprång? Cornelia var likadan när hon skulle lära sig nåt nytt, som tex att stå/gå. Men magen gör ju otroligt mycket, Cornelia blev en helt annan unge när vi började med lactulosen, nu vet man att om hon är extra grinig och ledsen så är det garanterat magen som tjorvar.

Hoppas det blir bättre med lillmagen!

2010-02-05 @ 18:21:12
URL: http://dhrakken.blogg.se/
Postat av: Nettan

Vad tjusigt med tavellisterna o bilderna på barna.Hoppas det ordnar till sig snart för freddie med magen.Ha det gott/kram Nettan

2010-02-05 @ 21:33:35
Postat av: Therese

Det var jättekul att träffa er igen (typ 1996 senast, haha)!

Hoppas vi ses fler onsdagar!



Kram

2010-02-05 @ 22:53:36
URL: http://tostberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0