TACK!

Hade verkligen inte trott att det skulle gå så bra som det gjorde igår.
Vi for till öppna förskolan i skönsberg.
Skulle träffa Bons polare Nova och Thilde plus deras väldigt trevliga mammor.
Bussresan gick över all förväntan.
Fick en fin kommentar över vilken fin dotter jag hade.....
Bon tittade på mig som ett frågetecken?
Det är en pojke sa jag.
Men tack endå.
Fick massor med hjälp på öppna förskolan med sönerna.
Tack!
En grej som jag inte kan fatta är att av ca 25 barn är Bon en av tre som inte kan sitta still när det ska ha sångsamling.
Nä.
Typ en sång kunde han sitta brevid mig sedan skulle han leka med två andra barn.
Vet att han har massor energi men skulle helst velat att han satt som alla andra barn.
Sedan blickarna som talar för sig själv, "-Hon har ingen koll alls på ungarna sina".
Det gör mig inget för jag tar hand om mina ungar precis som alla andra föreldrar, tom bättre än andra.
Men säg det rakt ut till mig istället för att se ut som en påse skridskor.
Till alla er tvivlande.
Båda ungarna satt väldigt stilla och njöt av hela bussresan hem.
Det finns inget mer irriterande än ungar som sitter och skriker på bussen.
Mina ungar var tysta och snalla 40 minuter på bussen.

Men seriöst?
Blir någon irriterad på mig eller mina ungar säg det rätt ut.
Jag är ingen tankeläsare.
Ingen raketforskare heller.
Ibland känns det som vi bara är ivägen.
Helst när jag kommer med syskonvagnen på affärer och bussen.
Jag kommer låta bägge ungarna att åka länge pga deras pappa fick Perthes sjukdom när han var ett litet barn och han kunde inte gå plus att det kan gå i arv.

Freddie blev less....

pöss!

Kommentarer
Postat av: Mia

Barn ska ha myror i brallan! Annars är det nåt fel. ;-)

MEn sen finns det väl så klart undantag. Men är man på ett ställe där barn vistas så får man väl räkna med att det är en del spring i benen anser jag.

2009-09-22 @ 11:19:12
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Annelie

Vad skönt att bussresan gick så bra!

Skit i vad folk tycker, vi är alltid i vägen när vi kommer med tvillingvagn och ungar som har myror i brallan, jag bryr mig inte... =)

Bra för dem som har perfekta små änglar då ,men va trist det måste va ibland va? =)

Stora kramar!!!

2009-09-22 @ 11:36:32
URL: http://anneliehojland.blogg.se/
Postat av: Elin

Men du ska inte bry dig, barn måste få springa runt fastän det är sångsamling! han var ju med ändå ju!Blev chockad över Nova som satt som ett ljus med...Men det är ofta sådär på öf att vissa stirrar men inte säger nåt! som att deras barn är små änglar..tror dom mammorna är osäkra, dom kanske vill ha kontakt.. men vågar inte ta steget.

Jag fattar inte detta med att dom tror Bon är en kille bara för att han har längre hår?! inget att bry sig om! men jag förstår hur det känns, händer några ggr i veckan att Nova tas för en pojke.. fast hon har en rosa tröja eler nåt typiskt flickigt!?

Kram till dig!

2009-09-22 @ 15:02:10
URL: http://amoreli.blogspot.com
Postat av: johanna & hannes

Tjena...

Vad härligt det är när man har friska barn! Dom är fulla i spring och bus och sover nästan aldrig (känns det som).

Men det är ett friskhetstecken, se det så! Hannes är likadan på babysången och föräldrarna kan titta lite snett på, men jag bryr mig inte. Jag är bara glad att pojken inte sitter apatiskt i ett hörn och bara tittar på... Fler sociala barn!!!

En bamsekram till dig!

2009-09-22 @ 17:03:02
URL: http://mumsans.blogg.se/
Postat av: Sara

"Men säg det rakt ut till mig istället för att se ut som en påse skridskor."----

HAHAHA vilket skön kommentar! Du är bäst!

2009-09-23 @ 09:53:34
Postat av: Dagisfröken som kollar in

Intressant inlägg !visst ska barn ha spring i ben och vara full i lek.Men jag personligen anser att de ska kunna sitta still oxå om man säger till, iallafall kortare stunder.Men det är ju min åsikt; och vi har ju allihopa olika sådana.

2009-09-25 @ 15:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0