OSSÅ DET HÄR MED MAT.....

Bon har aldrig varit så intresserad av mat.
De ska drickas välling.
Men efter han fyllde ett fick han så lov att bara få välling när han ska sova.
Men de tog ett bra tag tills han börja äta.
Nu äter han så bra.
Tex om jag gör pannkaka ätar han lika mycket som mig.
Jomen han äter minst lika mycket som mig, nästan jämt.
Undra hur mycket mat vi ska behöva laga när sönerna blir lite äldre?
Igår gjorde jag för lite mat.
Men Bon fick ta av mig då.
Jag hade gjort massa mat tyckte jag.
Yee, så dricker han massor vatten varje dag.
Han har en liten flaska som rymmer 125 ml och den vill han att vi ska fylla på lite då coh då.
Så minst 4 sånna flaskor blir det.
Ja va intressant.

Va skönt det känns att de är fler som blir "irriterad" på sina små. Barna är ju inte jobbiga isig utan de är alla saker de gör som är jobbiga.

Va på babysång idag och det var trevligt, massa små söta bäsar!

Nån som har nått trevligt middagstips, det får max ta 30 minuter att laga till.
Har ett fint tips.
Som jag gör nästan varje vecka.

Imorgon ska vi äta köttfärssås och pasta
På torsdag pannkaka
Och på fredag gör jag köttfärscrepes av resterna, det är väldigt gott och alla smaskar för fullt!

PÖSS!
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Skär kycklingfile´ i små bitar. Krydda med grillkrydda och curry. Stek ihop med championer och finskuren paprika. När kycklingen är klar så slå över nån god smaksatt creme fraiche. Servera med färsk pasta eller sånna där tjocka spagettis. Bandspagetti typ..=). Sen kan man ju ha i lite fetaost tärningar om man vill. DET blir gott det!

2009-09-09 @ 08:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0