MEN HAN BITS INTE...

Sambon tyckte jag skulle börja sådär..
Alltså, Bon har slutat bita mig.
Det var bara mig han bet, det har han slutat med.
Nu är han i en annan fas.

Yep, de är sötas när de sover.

Tack för att jag inte är ensam, känns ju lite bättre. Men jag vet att detta bara är början.

Idag har jag klippt 2 dm av mitt hår men kan fortfarande säga att jag är långhårig. En svag secund tänkte jag klippa lugg, så som Bon har men gjorde inte det. Osså har jag klippt av 1 dm av Bons hår. Våra hår växer helt galet fort. Jag kommer klippa mer, sönerna älskar att tvinna mitt hår mellan sina fingrar och det gör ont plus att det börjar se ut som ett skatbo. Mamma skulle va med bröderna bus så jag kunde få ta mig tiden till en frisör.

Vad har hänt här idag? Vi sov lite, inte så länge för Freddie tyckte det var roligast att sjunga....Bon vaknade yrt flera gånger och funderade vad som stod på? Så jag fick strunta i vilan och ta en kopp kaffe medans Freddie lekte och Bon fick sova ostört. En grej, jag kan inte sova om nån av barnen är vaken. Jag måste vaka då. Fattar inte varför.

Efter Bon sovit gick vi till närbutiken ICA MAXI och skulle fixa lera. Jag stod och höll i ett rör där allt ingick, små burkar med lera och allt. 40 spänn, var väldigt frestad att bara ta den lätta lata vägen men då missar man som poängen helt tycker jag. Hittade färg, mjöl, salt och olja. Hem och fixade lera, Bon tyckte det var superintressant att se hur den blev till. Och sedan få pilla med den nygjorda varma leran. Yes det var en höjdare! Testa vet ja! Ta den tiden nån gång, skit i att köpa ett rör med masstillverkad lera. Jag kommer säkert köpa ett rör jag med nån gång, men inte idag.







Titta så fina färger det blev och mycket lera blev det!


Nöjd lerkille!

Väntar på krubb som ska kastas på golvet...


Det gör även lillebror

Det var nått mer men är helt senil......

Ta hand om varann, med kärlek övervinner man det mesta.

PÖSS!


Kommentarer
Postat av: johanna & hannes

Tjoflöjt!

Jädrans vad smidig din lera ser ut... Tänkte att Hannes ska få känna på lite och då funderar jag på om du kan bjussa på receptet till din lera? Vet att det finns på nätet, men just din såg så smidig ut...

2009-10-26 @ 07:21:57
URL: http://mumsans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0