GALET?

Dan började som vanligt strax innan fem.
Jag fattar inte varör Bon ska upp så tidigt fast det är toksvart ute.
Efter en heldel pulande så somnade vi om.
Det brukar hända typ en gång i kvartalet.
Vaknade av att Freddie ligger och trallar, han verkar fundera på varför ingen kommer...
Irrade bort till han och möts av världens underbara leende.
Alltid lika glad, nästan alltid...
Klockan var 845!
Helt galet.
Ser sambons skor tomma, men har han inte vaknat?
Näää....
Fick väcka han, får alltid väcka han.
Märkligt, va?
Han köpte en jättedyr väckarklocka som väcker alla utom han.
Jag är rätt less på att varje morgon väcka han och det vet han om.
Om jag inte skulle göra det skulle han bli sen till jobbet varje dag.
Har också förklart det här med att äta frukost tillsammans inte bara är för att få mat i magen utan det är för Bons skull.
Bon kommer undra varför han måste äta frukost när inte hans pappa gör det.
Det är väldigt mycket små saker man måste tänka på när man är förälder.
Massor!
Även fast jag blir tokig av att vara en nejsägare så tänker jag inte sluta.
Barn behöver veta vad som är rätt och fel.
JAja...

Bilar....
Bilar, bilar, bilar....
Får inte Bon se den filmen bir han sur.
Jag kan den nästan helt utantill.
Ok, den är bra.
Väldigt bra.

Dagens roligaste händelse....
Jag sitter på toan, har inte suttit ifred sedan barna kom.
Bon kommer in trallande som vanligt hackihälen.
Tar som vanligt "trappsteget" sitt så han kan tvätta sina händer och sedan som vanligt när han är klar tänker han springa iväg med "trappsteget" för att nå allt som han tycker ser roligt ut.
Jag säger nej som vanligt och förklarar som vanligt att "trappsteget" ska stå där det brukar så han kan tvätta sina händer när han vill.
Och alltid tycker han att det är bästa iden!
Nåväl..
Ger han en tom toarulle som han glatt tar imot och går och hämtar en banan som han vill att jag ska skala.
Jag gör det och han tar sig en tugga sedan stoppar han ned den tomma toarullen i sin byxficka och därefter bananen i toarullen.
Den passar som hansken!
Men sedan ska han ta ur allt och börjar med toarullen...
Det skulle han inte gjort, bananen faller i golvet och han blir tokarg på toarullen och kastar den i vägen för att sedan tralla ut från toan...
Jag bara skrattar åt det hela....
Han är så rolig!
Min älskade son.




Måste få säga TACK!! Tack till de fina kommentarerna om mitt hår! De värmer!


En annan sak, jag läser alla kommentarer men har inte hunnit att svara. Jag ska! Lovar!

PÖSS!!


Kommentarer
Postat av: Therese - Mamma till Alfred och ängeln Lucas

Men du... snart ska vi ställa om klockan, och då får du (ja, jag oxå) kliva upp tidigt som fasen...



2009-10-23 @ 21:25:03
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: SuzieQ

Oj då det var inte lite tidigt heller. Mina barn sover iaf till 6:30 varje morgon och det är skönt det. Så goa barnen är när de kommer på saker att göra åsså går det åt skogen tihi. Vi mår bra efter omständigheterna.. Kanske kan surra nån dag på G hem från dagis såå får du veta. Kram

2009-10-24 @ 13:12:32
URL: http://lucisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0