EN DAG PÅ JOBBET...

Dvs det eviga och underbara jobbet som modern till två underbara ungar.
Hade nattskift med....
Ok, så här är det.
Vi är fortfarande sjuka.
Hostar ikapp.
Igårkväll som alla kvällar somnar kidzen först Bon strax efter sju och sedan freddie strax efter halvåtta.
Inget konstigt alls.
Jag var toktrött och la mig med, fast spelade lite psp så klockan hann bli elva när jag somna.
Vaknade tvärt av ett ljud jag aldrig hört tidigare från Freddie, han skrek och hostade samtidigt.
Sprang och hämtade lillskatten.
Han hade vaknat och sparkat av sig täcket så han var så kall.
Lillstackarn somnade genast i mina armar och jag la tillbaka Freddie i sin säng.
Vaknade sedan 3 av att Bon trallade tokpigg in till lekrummet.
Hittade Bon i en låda där han glatt lekte.
Blev så arg när jag sa till han att nu ska vi sova, det är natt.
Det resulterade i att han skrek till halvfem.
Nu till den stora överaskningen.
Freddie vaknade strax innan sju........
SUCK!
Han som brukar sova till minst åtta.
Va bara att bita ihop, gå och hämta han, ge mat och så somna han om lagon tills att Bon trallade upp igen.
Osså blev det helt knas när vi skulle sova midda.
Ingen skulle sova.
Konspiration?
Jag är helt övertygad.
Mamma kom och hälsade på plus att vi bakade världens godaste bärpaj.
Jag klippte ned buskskiten så nu ska pappa min komma och hämta massa grenar.
Bon satt och fiffilurade i jordgubbslandet.
Va väll varmt och mysigt där, eller nått.
Nu sover de och snart jag med.

Kram!

  .

Bästa polaren, han är lite farlig....



PÖSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0