"EGEN TID"

Satt och tittade på "ellen" i förmiddas.
Julie Bowen var en av gästerna.
Hon är mamma till tre barn.
De började prata om det här med egen tid.
Julie är lite äldre än vad jag är men har barn som är i nästan "samma ålder", hennes tvillingar är född en dag senare än freddie!
Men till ämmnet "egen tid"
Hon tyckte såhär att hon haft enormt mycket "egen tid", nästan 40 år "egen tid".
Och vad hade hon gjort med den?
Inte mycket.
Läst några serietidningar typ...
Jag har också haft massor av "egen tid".
Vad har jag då gjort med den tiden?
Inget speciellt.
Inte nått som jag kan skryta om.
Nu när barnen finns hos oss har jag nått att skryta om.
Det är verkligen underbart att inte få vara ifred någonstarns.
Tom ska Bon va med på toan och skvätta vatten men det tycker jag att det är sånt man får räkna med när man får barn.
Och alla dessa tidiga morgonar.
Han är ju så efterlängtad och fin så det får vara så.
Och när barna skriker då vill de ju något, de pratar ju med oss då.
Jag gillar vårat "hem" väldigt mycket.
Här finns bara en grind och den är för trappen och är där så inte någon av barnen ska göra sig illa.
Tänk efter lite om du som läser har barn vad det har förändrat dig och din omgivning?
Hur såg ditt hem ut?
Hur ser det ut nu?
Och den "egna tiden" är den mer viktig än att kunna vara där hela tiden för sina barn?
Sist men inte minst kom alltid ihåg varför du ville bli mamma eller pappa.


Vårat hem.

PÖSS!

 


Kommentarer
Postat av: Therese - Mamma till Alfred och ängeln Lucas

Jag tycker faktiskt att "egentid" är ganska viktigt, att få komma iväg en stund för mig själv är guld värt ibland. Det innebär ju inte att jag inte älskar min son ;) Men att få gå till frissan, träna... ja bara få gå på skithuset ifred är något jag uppskattar =)

2009-11-28 @ 15:10:53
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Helena

Tycker inte att man är en sämre förälder för att man tar lte egentid ibland.Tvärtom tror jag att man orkar vara en bättre förälder om man släpper taget en stund .Både för sin egen och barnets skull :)

2009-11-29 @ 15:30:38
Postat av: Lotta

Alla är vi olika.

2009-11-29 @ 22:35:27
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0