HALLÖ, HALLÖ, HEMLIGA TROLLIS....

Att få umgås med lilltrollis Bon är ju verkligen lycka!
Att få ett barn är helt fantastiskt, hela hemmet får en underbar stämmning som inte går att beskriva.
Bon fick en leksaksmobil som ser ut som min mobil i sitt påskägg och den använder han nästan jämt.
Han håller mobilen intill sitt öra och säger högtidligt; HALLÖ? Och sedan nått helt obegribligt, men det låter väldigt viktigt..=)
En till grej som han har börjat med för han har kommit på att jag gör det.
Jag lägger nämligen min mobiltelefon, psp och stetoskpoet under bäddmadrassen.
Det tog han inte länge fören han började lägga sånt som han tyckte va viktigt under bäddmadrassen med.
Häromdan när jag bäddade om hittade jag hans viktiga röda bil, en matsked och hans djurbok.
Osså en till sak som jag blev lite till mig för att han lärt sig det är några tecken.
På hans gamla dagis fanns det en kille som använde tecken och i sin tur använde fröknarna där tecken plus tal. Vilket jag inte visste.
Bon har gjort ett tecken väldigt ofta och både jag och Kent har funderat vad han menar.
På nya dagiset finns en flicka som använder teckenspråk och fröknarna använder tecken där med så jag passade på att fråga vad han menade.
Och det är tecknet för frukt som han gör och det stämmer ju så bra för han gör "frukt" efter han ätit mat och då får han frukt.
Men nu vet ju vi med och Bon blev jätteglad när jag fattade vad han menade.
Ojjj, laga mat!
vad blir de för mat?
Korv med hemmagjord potatismos, vad ska ni äta?

PÖSS!

Kommentarer
Postat av: Mia

hahaha... ja, en matsked vet man ju aldrig när man den bäst behöver.

2009-05-04 @ 21:05:21
URL: http://woodland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0