FÖRFRÅGAN....

.....ja, vad ska man säga...
Det här med att vara gravid.
Lycka, underbart och härligt.....
Nja, kanske inte så.
I takt med att magen växer blir Bon allt tjurigare och knälligare, han vet vat som kommer att hända snart. Han ska få lov att dela SINA föreldrar med en liten plutt resten av livet..
Jajustja, magen...
Skulle ta kort, eller rättare sagt tog kort på magen, har dock ingen som helst motorik så det slutade med att jag hivade iväg kameran rätt igolvet...trodde ett tag att jag dödat den men det visade sig att minneskortet pluppat ut.
Bilden?
Jag fattar inte men hälften av bilden förestälde min vita mage, gissa vad den andra hälften föreställer? En tjurig Bon som inte får leka med mammas kamera......

Har förvärkar, helst när jag ska sova för natten och då tycker bebben i magen att det är en väldigt bra tidpunkt att öva sina loopar på.
Mår illa, kan knappt äta nått på kvällen, inte ens gotta.
Har gått ned 2 kilo men BM sa så länge magen växer så går det bra..Fast i nästa mening säger hon. Försök att äta mera.
Kan verkligen förstå att jag måste äta mera, de senaste kvällaran har jag varit för yr och trött för att ens orka sitta vid datorn......
Men vad ska man göra när det mesta inte smakar bra och har en vidrig konsistense? Det bara växer i munnen.
Mitt blodtyck spökar verkligen, nu är det väldigt bra igen men jag har massor töntiga bakterier i kroppen.

Men jag känner mig lyklig för att få kunna gå och bära på en liten plutt igen.
Tyvärr kommer vi vänta ett tag för att se ifall vi har den ofantliga turen att bli trebarnsföreldrar, det är verkligen inte kul att inte få må bra när man är gravid.
Osså vet man ju aldrig ifall man kan bli gravid igen.
Tänk på det, ta det inte för givet.
Det är bara tur att kunna bli förelder.
Inget annat.
Sådeså!



mera....=)
Vi har helt gett upp. Bon får sova med oss.
Han sover hela natten och sover till halvsex-sex istället för halvfem-fem-
Men det är så svårt att somna när nått så  ofantligt vackert ligger brevid en. Jag kan knappt sluta titta på han. Och sedan när han vaknar och upptäcker mig ler han så underbart.
Även fast vi har lätt att tro att vi drömmer så är han helt verklig och bara så vacker och jag tror att han är gosigaste i hela universumet för så många pussar och kramar han delar ut...=)


PÖSS!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Hua, inte kul när man mår sådär... Jag vet hur det är.

Tur att knodden kommer snart!

Ha en skön helg,

Kram!

2009-03-27 @ 12:36:31
URL: http://anneliehojland.blogg.se/
Postat av: Malin

Huvva vad jobbigt att må så dåligt=(Visst "njuter" man av graviditeten även fast det är jobbigt men jag har fortfarande min för färskt i minnet för att jag ska orka med en till än på ett tag.

Men snart är ni 4 familjemedlemmar och då glöms det snabbt ;P LillBon ska bli storebror =) Mysigt med en liten bebis!

2009-03-28 @ 00:17:04
URL: http://majamelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0