DeT StÖr MiG.....

Som fasen.
Föreldrar som gungar eller vaggar(?) ungarna sina i tex barnvagen så det ser ut som att bebben kommer få hjärnskakning.
Har en klasskamrat och varje gång vi träffats och hon har haft bebben sin med sig i vagnen och vi stannat för att prata börjar hon gunga vagnen ala hela havet stormar.
Måste vara jobbit ifall inte bebben kan somna utan "ryck och knyck".
Har sagt till min mamma att inte gunga mina barn när de ligger i vagnen, det räcker ju att bara gå som vanligt.
Har aldrig varit en fan av att vagga eller gunga mina barn till sömns, sjunger hellre lite för dem och kramas lite. Det funka bra för mina.
Bon han somnar i matstolen.......
Hur gör ni som är föreldrar när ni ska söva era barn?



De bara sover....mina underbara älsklingar!


PÖSS!

Kommentarer
Postat av: Jenny

då måste jag nog säga emot dig för min unge har ofta somnat till ryck och knyck vissa dagar och vissa andra dagar utan så jag tycker bägge funkar som man själv vill göra ;-) så längeungen somnar så man får lite egen tid så S ;-) ha en bra dag!

2009-06-15 @ 23:39:35
Postat av: Sara(vbs)

I början när Wilma var superliten så funkade det bara att gunga henne. Hade man henne still så somnade hon inte alls.

Men nu så vill hon ligga still! Hehe.

Men det är väl olika det där också.

2009-06-16 @ 08:01:30
Postat av: Therese - Mamma till Alfred och ängeln Lucas

Jag gör nog olika varje gång. Oftast lägger jag bara ner Affe i vagnen och går, då somnar han såklart eftersom vagnen är i rörelse. Men om vi stannar för att prata med någon så gungar jag vagnen annars så vaknar han oftast! Och någon hjärnskakning tror jag inte det är någon fara för!

2009-06-16 @ 09:08:46
URL: http://tostberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0