KÄNNER DU IGEN DIG?

Det gör jag!
Fatta att jag kan få ett bryt vissa tdagar, de dagar då inget verkar passa mina underbar söner.
När de har bildat en pakt om att dela upp dagen så jag inte hinner gå och fisa.
Men varje dag så sitter vi alla en stund i soffan och bara myser, det är inte bara jobbit..
Bäst är när jag ammar Freddie så kommer Bon med sin vattenflaska och säger nätt sedan lutar han sig mot mig och håller om mig.
Då vet jag att jag gör nått rätt.
Kent gör verkligen sitt bästa, han lägger Bon nu varje kväll.
Men han kan ju inte amma Freddie så jag blir sittande eller liggande med han ett tag.
Freddie sover fortfarande hela natten, igår sov han 22-10 och inatt 21-830, jag väckte han för vi hade ju tänkt fara en sväng så då ville vi inte ha nå gnäll.
Men det blev det endå, det enda som passade micro var att bli buren, mini tog det coolt och pulade in massa banan där man sätter "shop-exprestutten"
Inget ovanligt alls...
Häromdan när vi varit på ica och handlat, då sov Freddie och Bon pulade med sin banan blev jag och Kent upplysta hur jobbigt det verkligen är att ha med barn till affären.
Bon har aldrig krånglat nått, bara när han varit lika liten som Freddie.
Men överallt hördes ungar som skrek och hade sig.
När vi kom till parkeringen och pulade in allt hörde vi argaste ungen och hennes ännu argare mamma skrika -Att jag aldrig ska få kunna åka till affären med er i lugn och ro!
Jag och Kent log till varann, vi har det rätt bra endå.
Vi kan ta med ungarna till affären, det lär ju ändras...kanske..

Men du som läser, är du mamma eller pappa?
Hur går det för dig när ungarna/ungen är med på affären?


Freddie skriker han med...men inte mycket....


PÖSS!

Kommentarer
Postat av: Marie

Alla har vi våra dagar, ibland går det bra, ibland mindre bra att åka på affären. Oftast är det ju jag som gör det själv och då får NovaLee sitta i vagnen och Vincent går med egen "liten" vagn, funkar alltsom oftast bra faktiskt. På nått sätt brukar det ju alltid gå att lura dem om de är ledsna och arga :)

2009-07-11 @ 13:47:45
Postat av: Malin

Max var nog ganska lugnt tills för ett tag sedan. Far han med Danne på affären så får det bra, men åker jag med honom så är det ett jäkla liv innan vi kommer till bilen...jäkla affärer har ju så strategiskt placerat ut godiset brevid kassorna..och sen dom där jäkla småbilarna som står utanför kassorna...pust Han blir såååå arg när han inte får sitta i bilarna. oftast får han det, men ibland har vi lite bråttom :S

2009-07-15 @ 11:42:22
URL: http://majamelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0