HÖST?

Känns som det och jag älskar hösten, har alltid gjort det.
LillstackarsFreddie mådde inte bra häromdan.
Han tokspydde ned mig några gånger och ville inte sova själv men gjorde det endå, skitsur somnade han i sin vagn.
Underläppen var långt över huve när han äntligen somna kl 2.
Bon vaknade glad som bara den 530......
Freddie vaknade 10.
Frågade Bon ifall han kunde tänka sig att sova mera och fick en lång förklaring, en puss och en kram sedan kutade han iväg..
Har ingen aning om vad han sa.
Vi kan faktist urskilja hela meningar nu.
Men det är ju för han kör samma grejer hela tiden.
Kan jag få vatten har jag hört han säga några gånger och det har varit helt rätt för han blir hellycklig när han fått det.
Vi som väntat på att Bon ska säga enstaka ord som alla barn verkar göra så kommer det hela meningar istället!
Jag har hört han säga öppna dörren och ställ den där några gånger med.
Bon ändrar röstläge när han pratar med Freddie, mycket mjukare så underbart att höra, osså vill Bon gärna kram och pussa Freddie mycket.
Sedan gör han några tecken som vi måste höra dagispersonalen vad de betyder.
Kul att de lär barna tecken men vi vill ju också vara delaktiga.
Var till Erickshjälpen med våra snälla grannar och hittade en massa, hittade några böcker som Bon blev glad i.

Yee!
Wee!
Plockade jordgubbar i vårat jordgubbsland i morse, hur coolt det är!
Så häfigt att ha!
Det kommer bli massor.
Samma med körsbär och hallon.
Ska bli en ära att plocka och mumsa på.
Nä....
Nu ska jag sova...zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

PÖSS!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Hua, hoppas han blir friska snart!

Hi,hi, det brukar ju vara så, är de sena att prata så kommer allt på samma gång!

Vad härligt att han är snäll med Freddie, det underlättar en hel del! Ida sitter och ligger gärna på Elin om hon får chansen...

Hoppas vi kan ses nåt nån dag!

Kramisar!

2009-07-08 @ 20:07:50
URL: http://anneliehojland.blogg.se/
Postat av: Linda

Heeej:)



Ja lr hur är det underbart att föda barn, mäktigt! Hoppas lillkillen blir frisk snart lr det kasnke han redan är? Väldigt fina pojkar du har:)



Massa kramar från oss till er:)

2009-07-11 @ 21:46:12
URL: http://dismonia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0