TÄNDER....

....som spökar...
"Grävde" i lilltrollets mun häromdan och det var bara knottrigt i HELA munen!
Han har ju bara 2 tänder uppe och 2 tänder nere.
Idag såg jag en tand som tittar fram plus att jag ser att nästan alla andra är på G, vet att det kan ta ett.
Men man får INTE peta så mycket i munnen.
Och det här med tandborstning det känns nästan som ett straff, Kent har testat att vara pedagogisk och borstar sina medans Bon får borsta sina men det går inge bra.
Pest och pina är va det är.
Bon har aldrig uppskattat att få tänderna borstade.
Nån som har nått bra tips?




Var i lägenheten och städade en massa idag.
Fick så jävla ont i ryggen så fick ta alvedon när jag kom hem.
Och ikväll var det visning, det verkar som tre par är intresserade men jag tror bara på det när kontraktet är skrivet.
Annat som måste skrivas, gärna igår är ansökan om havandeskapspenning.
Är som vanligt sent ute känns det som, det blir ju runt början på mars som jag tänkt söka.
Skulle ha börjat jobba 1 april men då är jag i vecka 34 så det blir inget av det.
Och Bon är det tänkt att han ska börja dagis 1 mars men finns det ingen plast på "förstahandsvalet" så vill jag inte det för det andra dagiset har ingen småbarnsgrupp.
Men det spelar ingen roll jag (och nu får jag väll skäll???) tycker att han är för liten för att börja på dagis.
Personligen tycker att alla barn skulle få vara hemma med mamma eller pappa minst till de blir 3 år. Föreldraförsäkringen skulle minst vara dubbelt så lång än va den är plus inga lägsta dagar.
Och skulle det vara på det viset skulle säkert de flesta använda alla dagarna, eller?
Det finns saker som bara föreldrar hinner lära sina barn tex hur man uppför sig. Och hemma behöver inte barnet "skrika" på uppmärksamhet utan får det endå.
Och ivarjefall Bon lär sig saker varje dag av sig själv eller av oss.
Så tycker jag.
Ni får tycka som ni vill.
Jag kommer inte ändra mig utan kommer våndas den dagen då Bons lillesyskon tvingas börja tidigt på dagis pga att föreldradagarna tagit slut.

PÖSS!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tja Lotta och grattis till den nya bebben och husköpet...

Ville bara hålla med dig om att barnen är för små att börja på förskolan innan dom är 3 år. Har alltid trott att jag är ensam om den åsikten och att jag är arbetskadad efter 11 år som barnskötare. Den sociala biten sköter ju man som förälder och det finns öppna förskoler och babysång och sim och massor med annat... Tycker att det borde vara frivilligt om man vill eller inte placera sina småbarn på förskolan, för det kanske finns "ovettigt" folk...

Ha det bäst och var rädd om dig!

2009-01-07 @ 22:13:21
URL: http://mumsans.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag håller med totalt om det här med att barnen ska få vara hemma tills dom är tre. Jag tror dom behöver närhet av sina föräldrar varje dag längre än som det är nu.

2009-01-08 @ 09:18:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0