SÅ TACKSAM!

Jomen det är jag.
Missade att berätta att jag och Bon fick jättefina presenter av min chef och min vårdtagare igår.
Bon fick en fin kattbok, en sparbössa, ett kort och en söt liten porslinskille.
Jag fick en tavla och presentkort på bodyshop, det senare sa jag att jag skulle köpa nått till bara mig. När jag senare satt och kollade på bodyshops hemsida ville jag mest ha deras goa tvålar så sånna blir det.
Mysigt att ha lite dyrare tvålar än de vi är van med.
Men kärleken muttrade men det är ju bara luktagott, bättre med billiga ica tvålar de blir man ren av.
Hahahahaha....
Var ut till långsjön och blev bjudna på mat.
Alla vi tre var ganska trötta så det var lite jobbit men trevligt med.
Kent gick och la sig i soffan när vi kom så jag fick som vanligt se efter Bon.
Hade dock hjälp av morfar, mormor, farmor och farfar så det gick bra.
Men tillbaka till rubriken.
Jag är så tacksam till få vara mamma till en sånn underbar liten lilleman som Bon är och snart ska han bli lillestorebror.
Menar det han kommer ju inte bli större bara för att han blir storbror.
Han får "växa" i sin egen takt, nått annat är helt meningslöst.
Bon är ju så liten fortfarande.
Tacksam att vi ska få ännu ett barn, barn är en gåva som verkligen inte alla får och tyvärr så får vissa som inte alls är lämpliga.
Och även om bara jag tycker att vissa inte alls ska vara föreldrar så kanske de är bra endå.
Tex en föredetta arbetskollega.
Hon ljuger så hon tror sig själv.
Kommer ihåg den sommaren som min älskade farfar dog.
Hon skulle jobba midsommaraftonskväll plus natt och hon hade verkligen ingen lust med det.
Vad gör hon?
Hon ringer jourhavande assistent och bölar att hennes farmor(eller mormor) hade fått blodförgiftning och hon MÅSTE genast till sjukhuset.
Det är inget märkligt..
Det märkliga händer när jourhavande assistenten kommer och ska lösa av henne.
För det första är hon uppklädd, sminkad och har blommor i håret.
Och istället för att rusa fort iväg så går hon ut på altanen och låtsas få tag på nån som kan köra henne.
Men får inte tag på denne låtsas förare varav jourhavande assistent frågar om hon vill låna pengar till en taxi men det vill hon inte utan väntar i över en timme på sin bil.
Märkligt.
Om jag skulle vara hon skulle jag tacksamt ta pengarna, springa och ringa till taxi.
Sedan hände fler märkliga saker...
Jag skulle kunna skriva ihjäl mig.
Dock att hon slutade pga ryggskott men började att jobba på nån fabrik och lyfta massa saker.
Ärligt talat så tycker jag synd om sånna personer som måste ljuga.
Skit samma om man har ett trist liv, jag kan ha det men det är mtt liv och om jag gillar bäst att sova bort det ja, det är väll upp till mig.
Bah!!!!!

Jajustja..
Har börjat få sendrag i bena på nätterna/morgonen nu.
Det gör skitont!
Det går dock över fort när jag fått i mig vatten.
Hade så när jag väntade Bon med.


PÖSS!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Ja, tacksam är milt uttryck för vad man känner över att man ska få berikas med ett till barn! Det är helt fantastiskt!

Vill ni ha främmande på fredag av oss?

Kram!

2009-01-06 @ 11:26:30
URL: http://anneliehojland.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej! men vilken underlig fd arbetskollega, jag bara gapar!! vilket sätt!! usch för människor som ljuger ihop saker,tur hon slutade hos er! :-)



jo det visar väl sig när babysången börjar igen så får vi se om vi kan vara med! här är allt bra, ni kanske har lust med besök nån dag? :-) nästa vecka?



ha det gott!

kram!

2009-01-06 @ 12:08:07
URL: http://novasplace.blogg.se/
Postat av: Annelie

Kul!

Jag ringer när vi åker då, så får jag adress o nummer!

Kram påre!!!

2009-01-06 @ 17:44:41
URL: http://anneliehojland.blogg.se/
Postat av: ★ katta ★

hejsan! gravidsenil, det kan man vara ;D

Bell har inte alltid haft svårt att sova. Är nu som hon börjar. Får hoppas hon sover bättre nu när hon börjar på förskolan igen annars får vi rådfråga på bvc ...

2009-01-06 @ 21:42:56
URL: http://kattaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0