ÄNNU EN DAG...

Jag tycker veckorna går så fort.
Nästan lite för fort.
Men har det hänt nått?
Nee, inte mycket.
Många lådor står ouppackade.
Och nu väntar vi på att få stålars för lägenheten så vi kan köpa nya sängar.
Men varken jag eller Kent Behöver ha det perfekt städat eller så.
Bara golven är rena så trollungen kan leka så är det bra för oss.
Vi har ju inte bott här så väldigt länge ännu.
Har inge planer på att renovera, det som behövs göras är på utsidan. Måla huset och fixa garaget.
Jag har fixat gardiner ivarefall.
Hittade fina och framförallt billiga panelgardiner på Ica.
Hur gör ni med gardiner?
Syr själva eller köper färdiga?
Ingen får pluspoäng av mig om ni syr själva, ser knappt om nån av mina vänner bytt gardiner.
Hur jag gör sedan?
Äh, tar bara upp dem ur förpackningen och sätter upp dem, låter tyngdlagen göra sitt jobb plus våran egen lilla inredare göra färdigt jobbet. Dvs Bon sliter lite och rullar ihop gardinerna så det ser ut som ett rep.
Så varför hålla på fåna sig med att stryka dem när de endå blir skrynkliga?
Helt onödigt tycker jag.
Har på så sätt hittat massa tid att hitta på nått roligt istället.
Bon älskar att åka i sin vagn och titta på omgivningen.
Så det gör vi en massa.
Han sitter och skrattar och pekar.
Bon?
Han mår bra.
Sover bra.
Äter bra.
Men han är ju bäst så det är ju ingen konst för han..=)
Och pratar en massa gör han men svårt att förstå vad han menar.
Tex kan han komma fram och fråga ööödugödu? Vilket jag tror betyder vad gör du? Sä säger jag vad jag gör och frågar Bon vad han gör?
Då kommer oftast ett entonigt nynnande på ungefär en minut.
Så frågar jag, sjunger du?
Då blir han så glad och klappar händerna plus att det kommer ett långt utlägg som jag inte alls vet vad han menar men jag ler och då blir han nöjd.
Underbara trollunge!
Ska kolla lite på tv sedan sovazzzzzzz

PÖSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0