DAGIS!

Tänker inte ge mig in på ämnet om man ska säga förskola eller dagis, det gör man precis som man vill med. Bara fånigt att hålla på märka ord.
Jag?
Jag säger dagis.
Yee, första inskolningsdagen avklarad för Bons del.
Bon sov när vi kom men vaknade på tre röda och sprang fort in på avd "blå månen" och vidare in till "småstjärnorna". Han hade avklarat bägge avd på mindre än en minut.
Jag?
Hade knappt tagit av mig skorna...
Fröken Therese var trevlig och visade mig runt, Bon visade sig själv runt och lekte för fulla muggar.
Imorgon?
Inget dagis utan då ska vi vänta på våran nya tvättmaskin, jag hoppas verkligen att de kommer med den på morgonen så vi hinner hitta på nått.
Hittade en fin Bok till Bon på bokrean, Bon älskar den och vi ska läsa den hela tiden..=)


Bon?
Jojustja, nu sover han i eget rum och jag som inte tar ut nått i förskott utan tar natt för natt.
Första natten sov han till 330. Men att han vaknade då var inte så konstigt, det var svinkallt i hans rum plus att det var väldigt dunkelt.
Plus att han inte hittade oss..=(
Men det tog typ 5 minuter för han att somna om, vaknade dock halvsex. Jättelyckligt skriksjungande och spelade på trumman som han har.............
Andra natten...
Var det ett fasligt bestyr att somna men sedan sov han hela natten till kvart över sex!!!!
Hittade oss tillslut när jag ropat på han ett tag och fick värsta gopussen och kramen av han.
Tredje natten dvs natten som varit.
Somnade fort. Jag med!
Och jag börjae drömma direkt, trodde att jag drömde om att Bon skrek. Men det visade sig att han gjorde det på riktigt. Kent som fortfarande var vaken hade hunnit till Bon men han ville inte sluta skrika. Tror inte han var vaken... Tog nån minut så somnade han om.
Vaknade tre, somnade om. Vaknade sex. Pigg och glad.
Aja...
Måste ge han all berömm.
Han är ju inte van att sova i eget rum alls.
Jag hoppas verkligen att han kan sova hela nätterna när bebben kommit.
Det är ett tag tills dess.
Men även om sex låter tidigt så är det bra tid när han ska till dagis kl nie. Jag hatar att stressa!


Yee, Kärleken har köpt ny fin systemkamera, titta va fina bilder det blir med den!
Hmmm, oki kanske inte den på mig då...men...men...


Haha, mer än så av mig blev det inte!...


Min älskade vet du hur hårt du håller mitt hjärta?
Börjar nästan gråta så underbar du är!

PÖSS!

Kommentarer
Postat av: Elin

Vilken liten sötnos :)

2009-02-25 @ 21:43:48
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Sara

Jädrans så lik han börjar bli dig nu!! Sötfisen!

2009-02-26 @ 06:33:51
Postat av: ★ katta ★

Jag säger Förskola för det finns inget som heter dagis idag =) fick nämligen lära mig det när jag läste till barnskötare :)

2009-02-26 @ 08:40:30
URL: http://kattaaa.blogg.se/
Postat av: Annelie

Jag säger oxå dagis...

Tack för tipset om designadinblogg, har fixat det nu!

Ja,det vore kul att ses nån dag!

Kram annelie!

2009-02-26 @ 15:55:02
URL: http://anneliehojland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0