VI HAR FÅTT EN TJURING




Yepp....
Fånt han som han vill så hoppar han i älva....
Slänger sig ned på golvet och bara skriker....
Står på golvet, spänner sig och skriker...
Men inte alltid...
Mest så är trollisBon pussig och gosig och kramig.
Osså det här med att somna inför natten som har tagit max 30 minuter, ja det tar minst 45 minuter de senaste kvällarna...
Och när han somanr mellan nie-tie istället för sju -åtta så skulle man ju vilja tro att han ska sova längre än till fem, no...fem verkar passa Bon utmärkt att kvittra upp.
De senaste morgnarna har han varit jättetrött men tjurar på, han ska bara vara uppe...
Spelar ingen roll...
Jag är dock inte den som ger upp, fast ibland viker jag upp vitflaggan och bara viftar med den i sisådär 5 sec.
Jag tror att någon morgon ska trollet komma på att sju är en bra tid att vakna på.
Och!
Har sagt det förut, har din unge 1 tidig morgon nån gång ibland så VILL JAG INTE VETA!
En sak som är väldigt bra med morgonpiggttroll är att vi behöver aldrig stressa på morgonen.

Påsk?
Har varit väldigt skön, Kent har varit ledig 4 dagar i ett streck, halvdag i torsdag och det firade vi med att möta pappa Kent som sprang över timmervägen som en skogstokig.
Det såg livsfarligt ut.
Och en grej som är helt underbart är att Bon dyrkar sin pappa så ofantligt mycket. Pappa Kent är Bons stora Idol. Så Bon blev så lycklig när han såg sin springande pappa komma bara närmare och närmare.
Ohh, så mycket "skräpmat" vi ätit....
På torsdan åkte vi till Max, jag höll på ta ihjäl en grupp familj som satt och diskuterade ifall Bon var en pojke eller flicka..
På fredan lagade jag faktist mat, det blev fläskkarre ala gottigottt..=)
På lördan tog Kent med Bon till pizzerian och jag fick stans bästa kebabtallrik..
I går var vi ner till stan, köpte asgod macka på Subway. Kent köpte himelska kakor där med...helt galet goda!
Idag? Jag gjorde nån slags korvgryta som liksnar stroganoff men jag blandade i lite kryddiga korva och hade rödlök i, så gott!
Inge påskmat alls, lite godis blev det.
Bon fick påskpresenter, en jättefin röd bil som han "kört" överallt och låtit brumm osså fick han en leksaksmobil som är borta.
Jo, så fick han lite "uteleksaker". En lastbil, hink, spade mm mm mm.
Vi såg att det var några som gungade på lekparken medans vi åt mat ute på altanen (som mest var det 25! grader på våran altan idag) så vi bestämde att efter middan skulle vi gå dit och gunga Bon lite.
Jag som hela tiden måste kissa han knappt ut då jag ser Pappa Kent och tjuringen komma tillbaka.
Det gick inte att va där, man sjunk ned i den geggiga sanden....
Bon lät som han höll på dö...

Hittade till min stor lycka, jag som inte har gröna fingrar..
Blev så glad när jag såg de första små knopparna gula fina blommor som håller på slå ut.
Har ingen aning vad blommorna heter, och bryr mig inte heller.
Jag bryr mig om att de är fina.

Fick en jättegod present av en fin vän, tack, tack, TACK!

Imorgon ska trollet på dagis, jag har fixat till hans utekläder och bytt åkpåse i vagnen.
Det där är väll också en grej som jag vill göra dan innan, fixa till så mycket det bara går när Bon ska till dagis, jag hatar att stressa.
Jag lägger fram kläder och allt innan jag lägger mig.
Hur gör ni?
Aja, trött.....

PÖSS!

Kommentarer
Postat av: Elin

Men vad är det med våra små! Nova har börjat vakna 5 hon med bara för att hon varit "ledig" från dagis! har försökt sysselsätta henne så hon ska bli trött och sova längre.. men icke! Är det ingen skillnad på Bon när han vaknar på morgonen när han går på dagis?



men vilka ena som kommenterar så om Bon är pojke eller flicka! ser väl vem som helst att han är en pojke! sånt kan ju vara svårt att se på ett barn första månaderna men nu?! äh!



Ja jag lägger åxå fram kläder kvällen innan, packar om hon ska ha nåt nytt ombyte osv..! tycker dock det är lite svårt att klä nova nu.. vad har Bon på sig ute?



Jag fick dina två sista sms som du skickade i sö kväll levererade i går em! knasigt! men vi kommer gärna och smakar av kaffet! om det finns nåt kvar! ;-)



sköt om er!

kram!

2009-04-14 @ 08:48:19
URL: http://novasplace.blogg.se/
Postat av: Annelie

Hej tjejen!

Verkar som ni haft en skön påska!

Det har vi med.

Jag har ju oxå gjort misstaget att ta en pojke för en flicka, svårt att se skillnad ibland när de har långt hår tycker jag i allafall... :-)

Hoppas vi kan ses nåt snart!

Kram Annelie!

2009-04-14 @ 09:40:49
URL: http://anneliehojland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0