VI BARA SOVER

Jomen, typ...
Eller...
Våra dagar ser ut som följande när det gäller att vara vaken...
Upp 5 senast 6.
Sedan leker och grejar på tills 11 då både jag och trollis somnar på fem röda bara vi lagt oss.
Jag vaknar senast 14 medans Bon gärna sover till 15!!!
Då är det ett späckat program med mellis, utelek, innelek, middag, ev bad, innelek och när kl är 19 så är det dags för trollis att sova...igen...
Om inte får vi en tjuring som är jätteless på allt och alla..
En sak som jag blir förvånad över är att han inte bara går och lägger sig.
No way!
Det ska gosas och dricka välling sedan sover han sött till stax efter 5...
De dagar han ska till dagis så har jag börjat gått ut med han efter frullen så han sover ett tag innan vi ska dit.
Kent tycker att jag inte ska göra så och att när han är på dagis så är det fröknarnas jobb liksom, medans jag inte vill att Bon ska vaa dötrött när han är där...
Han har inga problem att sova på dagis och när jag hämtar han sover han nästan jämt.

............................................

I dag efter mellis tog vi oss uy på altanen, jag skulle in å hämta en kopp java då han plötsligt tjuter till. Och han slutar inte heller, jag far ut och ser att han tokblöder från munnen!!!!
Men han står upp, inget vasst i närheten...
Tar upp han fort och har av en slump en oanvänd blöja inom räckhåll som jag trycker försiktigt mot hans mun. Han slutar skrikgråta så fort jag tar upp han..
Och han tycker inte att det känns besvärligt när jag tar bort all blod från hans mun, eller nu när det mesta blod är borta från hans läpp.
Han har skurit sig på nått, men när jag kollar där han lekt så finner jag ingen som helst ledtråd...så märkligt..
Så jobbit, men han verkar inte tycka det gör ont utan vill ha lite vatten att dricka osså får jag en puss!
Han är för underbar!
Osså fortsätter han leka som inget hänt...

..............................................................

Mer?
Badkväll, som Bon älskar!
Nu sover trollet och jag sitter och skrotar på här ett tag...
Osså har jag nått slags glassätarrekord på g, men fick ge mig efter tre piggelin....aj, ont i magen!

Yee, lite bilder?


Han är så likt min morfar!

Krama mamma!


Sjunger lite..=)


Badar...


badar  när han är runt 7 mån, det är så kul att gemföra..tycker jag...

PÖSS!

Kommentarer
Postat av: johanna

Jisses vilka superfina bilder på Bon! Och jag gillar allra helst när han sjunger för dig... Synd inte kameran "låter" så man får höra lite!

Tack för tipset angående mat! Ska genast idag åka och inhandla mat till den lille herrn och då går vi upp ett steg! Får se om det hjälper, vilket jag tror på, för annars skulle jag inte testa!

Ha en bra dag och ät en glass för mig åxå!

Kram Johanna

2009-04-21 @ 11:53:31
URL: http://mumsans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0