VART FÅR MAN ALL ORK IFRÅN?

Jag som knappt sovit den senaste tiden.
Vi som har en son som kvittrar upp va jag anser som mitt i natten.
Imorse fick jag i vanlig ordning världens goaste morgonpuss och en kram som aldrig tog slut, jo efter ett tag då trollet trallade iväg för att leka och skita.
Vore det inte för att jag är så trött och Bon så snabb på skita så skulle jag börja sätta han på pottan direkt på morgonen. Eller inte på pottan, vi ska köpa en sånndära grej som man sätter på toan.
Trollet vaknade 515, men låg och filurade ett tag till stax innan 540.  En annan låg och filurade till 630...
Sedan full fart...
Bon älskar att bli jagad och skrattet han har när man jagar han är helt underbart bubblande. Så efter frullen blev det lite jagis.
Somande som vanligt på väg till dagis och låg och såg halvdöd ut i soffan på dagis ett tag tills han plötsligt vaknade och skuttade iväg...

Och vi har kommit fram till att inte hålla på att ändra Bons sovtider.
Det gick helt åt skogen nu när vi försökte.
Vi tänkte att jomen vi lägger han åtta istället för sju.
För det första så somnade han inte fören minst nie och vaknade innan fem...
Så då är det bättre för både oss och han att natta sju sedan upp efter fem.
Han verkar ju sova bättre på det viset.
Plus att han bara får sova 1 gång om dan.
Det kan bli svårt de dagar Kent jobbar, det är ju jag som kommer bli lidande, trött som jag är hela tiden.
Blir jobbit att försöka hålla sig vaken till ca 12 när man kliver upp så tidigt.
Men vi gör ett tappert försök.

Tisdagskvällen när jag laggt mig fick jag så vansinnigt ont och helt plötsligt kom det "4 minutersvärkar". Jag höll ut och det gick över på ca en halvtimme.
Tror inte jag legat så stilla i hela mitt liv.
Vart lite skraj då det är en månad kvar, men vill bebben komma nu så är det väll inget att göra åt det.
Osså igår kändes det väldigt knepigt när jag skulle kissa...
Inga mer värkar och vi har pratat med bebben om att ligga kvar och mysa ett tag till.
Bm som vi var till sist tyckte att bebben inte var så stor så då är det väll bäst att den får "gotta" till sig en massa innan det är dags.
Aja, snart blir Bon lillestorebror.
Jag undrar vad han kommer tyckta.
Ibland blir han så svartsjuk när jag och Kent kramas att han puttar bort Kent....



Du är på dag 250 av 280. (89,3%).
Du är i vecka 36.
Du har gått 35 fulla veckor och 4 fulla dagar (v35+4).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 16 maj 2009
Du har 30 dagar kvar till beräknad förlossning.

Vecka 36: 12 apr - 18 apr 2009

Kroppen: Nu står livmodern i regel som högst och det kan kännas som om alla organ är ihoppressade till bristningsgränsen. Livmodern når ända upp till bröstbensspetsen.
Under hela graviditeten har säkert tankar runt förlossningen funnits mer eller mindre. Det känns säkert som om du har varit gravid bra länge nu och förlossningen börjar kännas allt mer aktuell. Vissa ser med spänning fram emot förlossningen medan andra har blandade känslor. Hur som helst är det bra att ta reda på hur förlossningsskedet går till och vilka smärtlindringsmetoder som finns att tillgå.

Barnet: Nu väger barnet mellan 2000-2500 gram och längden är ungefär 45 cm. Barnet kan börja röra sig mindre nu, de stora rörelserna ersätts ofta med små stötar från fötter och knän. Man kan få fin kontakt med barnet inne i magen, om man t.ex puttar lite på något som kan vara barnets fot kan man få en reaktion tillbaka. Kanske tar barnet bort foten för att sedan placera den på samma ställe igen.


PÖSS!

Kommentarer
Postat av: Marie

Spännande Lotta, att ni snart är 4 i familjen.



Appropå det där med potta och sittring på toan. Tänk på att det är viktigt att de får sitta ner riktigt med stjärten, att den liksom åker ner djupt i sittläget så de inte spänner sätesmuskeln för mycket. Sätter man dem på vanlig toa för tidigt måste de liksom "hålla sig uppe" för att inte ramla ner i toan och det gör att de spänner en massa muskler som kan ge dem problem med rumpan i framtiden. Bara ett litet tips.

2009-04-16 @ 12:17:30
Postat av: Mia

Men jösses. Bon är ju snart storebror. :-D

Gud va roligt!!!

2009-04-16 @ 21:43:05
URL: http://woodland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0