SM I TJURIGHET.










Jomenvisst.
TrollungemannenBon satt sig upp i sängen och började tralla kl halvfem, 0430!
Åhhhhhh, suck!
Vi hade en fin plan jag och kärleken.
Byta blöja, ge majsvälling.
Sagt och gjort.
Klart trollis inte tacka nej till en sprillans ny flaska välling, den "nuttade" han i sig på typ 10 minuter.
Sedan?
Lajdidajdidaj, lajdidajdidaj.....glatt skuttande in till sitt rum för att trumma på sin bongotrumma.
Nästan att jag börja grina.
Tänkte, han kanske ville ligga i sitt rum?
HA!
No way!
Det skulle lekas och av någon anledning skulle varje grej bli inspekterad av mig. Lajdidej.....
Så ofantligt trött när pappa Kent klev upp.
Och sur.
kan inte va lätt att vara familjemedlem när en gravidhormonstinn sambo ser ut som 7 svåra år.....
När han gått till jobbet och klockan hunnit bli halvnie tyckte jag att nudå ska väll Bon va trött.
Men icke!
Klockan hann bli 11 tills han kom uppkrypandes och gäspande i sängen.
Visste redan nu hur det skulle låta när han vaknat, han som bara ätit vällingen, gröt och en smörgås.
Men nu var han helt slut så då blev det bara så att vi somnade.
Yeee...
vaknade strax efter ett och trollis bara tjuter.
Frågade, .- Är du hungrig? han nickar och klappar sig på magen.
Skriker hela tiden tills första tuggan är i hans mun.
Sedan efter ätandet är allt som vanligt igen.
Gick till Ica och skulle köpa kattsand, blev dock blåbärssoppa och lite annat...
Stod och tittade ett tag på den där nya sanden, den ligger liksom i en påse som man lägger i kattlådan.
Smidigt.
Men sedan när jag läst nogrant, en sånn där förpackning skulle räcka typ 2 veckor och kostade 115 spänn!
Nja, det blev den vanliga istället.
Vi använder den där som man inte behöver byta så ofta.
En påse ska räcka i 2 månader, man byter 1 gång i månaden och den kostar 105 kr.
Inte så dyr i längden.
Aja, så kul va?
Eftersom jag är lågsammast i världen tog det hela ca 2 timmar och Bon såg ut att somna hela tiden, men inte skulle han det.
Ikväll fick han lägga sig åtta och av någon anledning gick det bra tyckte han och somnade nästan genast.
Våra förhoppningar för i morgon?
Sova till ivarjefall halvsex, men jag tar inte ut nått i förskott.

Hmm, jajustja...
Jag är lite för duktig på att betala räkningar.
Har varit med i Goboken ett tag men nu har vi tagit paus sedan september.
Fick mail om att nu har de sett att jag betalat för mycket...
Tänkte vaää att det skulle röra sig om 150 spänn eller nått.
Nee, nästan 500 kr för mycket.
Hur jag nu har lyckas med det.....

Och yeee!
Som föreldraledig får man ju inte massa stålar.
Så jag blev glatt överaskad när jag såg hur mycket jag skulle få tillbaka på skatten.
Skulle få behålla allt, gubben tyckte att jag skulle unna mig nått.
Ska köpa nya kläder.
Yepp.
Har ju snart varit gravid och haft "mammaklader" i 2 år så det ska bli kul att bara köpa sånt som jag verkligen gillar.
Ska fixa håret med, Bon är inte den bäste frisören.....

Ähh, tack och godnatt!

PÖSS!

Kommentarer
Postat av: Mia

Det är skönt med ett glatt besked i brevlådan den här tiden på året. Jag ska också få tillbaka. Så sönt!



Jag hoppas ni mår bra. Trots lite sömn och en tokpigg unge. ;-)

Han är bara så söt!

2009-04-02 @ 21:52:43
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Elin

men hej vilket tokpiggt troll du har! stackare som måste upp och hoppa den tiden! går det inte succesivt vänja honom att somna 5 minuter senare osv under några kvällar så kanske han sover längre? ni kanske har testat?



hoppas iaf att allt är bra med dig och magen! snaaaart dags ju! :-)



kram!

2009-04-03 @ 09:02:32
URL: http://novasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0