LITE...








......

Gick in i vecka 37 idag.

Vecka 37: 19 apr - 25 apr 2009

Kroppen: Livmodern sjunker nu något och ger mer plats åt magen och lungorna. I gengäld kan trycket på urinblåsan bli starkare och man måste kanske kissa oftare. Barnmorskan mäter tillväxten och lyssnar på barnets hjärthjud. Normalkurvan för symfys-fundusmåttet vid denna tidpunkt är 34.
Hos förstföderskor brukar huvudet snart fixera sig i bäckeningången. Hos omföderskor är det vanligt att huvudet förblir mer rörligt innan det slutligen fixeras.

Barnet: Barnet fortsätter att lägga på sig hull, vikten kan nu variera mer nu, i början av den sista graviditetsmånaden är det vanligt att barnet väger omkring 2750 gram och huvudet är cirka 9 cm i diameter. De restrerande veckorna fram till födseln ökar vikten vanligtvis mellan 3000-3500 gram och barnets längd brukar hamna på mellan 47-50 cm. Av någon anledning brukar pojkar väga mer än flickor och det andra barnet likaså.

........................................................................

Mer då?
Jag känner mig verkligen som bara en stor mage hela jag.
Och Kent bekräftade det med, jaa det är massa mage...
Hård som bara den är den med så det är ju verkligen en utmaning att göra enkla saker som att komma ur sängen och resa sig från en stol...
Tack och lov att vi har en sånndära datastol med hjul så jag kan fara omkring och plocka alla duplobitar när trollungen lagt sig för att böja sig ned, ja det gör jag bara en gång.....
Och tro inte att bebben i magen coolat ned sig.
Den fixar och grejar på den minimala ytan den bor på, jag tappar andan flera gånger om dan men den tjurar på endå.
Råkar jag luta magen mot nått så gör den massa motstånd.

.........................................................................

Kommer väll gå såhär till slutet av juli eller nått....

Ska försöka kliva ut och kratta lite, undra om det kommer att funka, Bon kommer bli tjurig.....

PÖSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0